Ministrul Cuc, acuzat de abuz pe Autostrada Lugoj-Deva!

Compania Aldesa anunță că Lotul 3 Lugoj-Deva este finalizat și așteaptă recepția pentru a fi dat în folosință, apreciind că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod absolut abuziv, făcând referiri la șantaj și răzbunare!

Proiectul construirii lotului 3, în lungime de 21,141 km, al Autostrăzii Lugoj –Deva, după o colaborare extrem de dificilă a constructorului cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a fost finalizat și aștepta să se facă recepția lucrărilor și punerea în funcțiune. După două săptămâni de așteptare și cu construcția finalizată, răspunsul dat de autoritățile române și ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a fost, în mod surprinzător, rezilierea contractului”, informează Aldesa.

Firma de construcții mai aduce critici la adresa autorităților statului, spunând că au pus piedici în calea derulării proiectului. „Piedicile înregistrate de Asociere pe parcursul derulării proiectului cât și rezilierea contractului în momentul în care construirea lotului 3 a fost finalizată ridică mari semne de întrebare despre integritatea și buna credință a autorităților statului, care intenționat au adus întârzieri în desfășurarea lucrărilor”, mai transmite antreprenorul de la Lugoj-Deva.

Aldesa spune că CNAIR trebuia să îi achite o sumă de 12 milioane de lei în 2017, dar nu a făcut aceest lucru: „În septembrie 2017, în decizia luată de Curtea Internațională de Arbitraj, ne-a fost recunoscută extinderea termenului de execuție și a decis ca CNAIR să plătească revendicările pe care antreprenorul le avea deja câștigate în valoare aproximativă de 12.000.000 lei. CNAIR a refuzat plata acestei sume”.

Reprezentanții firmei adaugă că CNAIR și-a exercitat pe deplin forța într-o manieră absolut abuzivă, încălcând toate clauzele contractuale anterioare, continuând să amenințe Asocierea cu penalități, neconformități, instrucțiuni de remediere. „Cu rea-credință și într-un mod complet abuziv, conducerea CNAIR, după ce a stabilit oficial toate aceste probleme și după ce noi am executat aceste lucrări timp de mai bine de un an, a transmis o notificare, în decembrie 2017, prin care am fost informați că nu dorește să plătească niciuna dintre lucrările executate și în care practic nu recunoaște Autorizația de Construcție semnată de ministrul Transporturilor cu noile planuri de deviere a drumului național”, afirmă Aldesa.

Aceasta mai informează că a cerut mai multe întâlniri cu miniștrii de resort în primele luni ale anului 2018, dar un a reușit o reconciliere și o colaborare în interesul continuării și finalizării construcției pe lotul 3 al autostrăzii Deva-Lugoj. Firma mai susține că a realizat lucrări din fonduri proprii întrucât autoritățile nu au achitat sumele pentru continuarea lucrărilor. „Deși toate soluțiile tehnice și plățile au fost blocate, Asocierea continuat să lucreze cu bani din fonduri proprii, deoarece autoritatea contractantă a refuzat să facă plățile”, mai afirmă reprezentanții firmei în comunicat.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Aceștia mai relatează că spre sfârșitul proiectului, pe data de 26 iunie 2019 a avut loc o nouă ședință oficială, unde s-a discutat despre faptul ca proiectul se apropie de sfârșit și se estimează că autostrada va putea fi dată în trafic în aproximativ o lună. Cu această ocazie s-a pus sub semnul întrebării modalitatea contractuală de efectuare a plăților rămase. „Lucrările s-au desfășurat cu o normalitate absolută până când s-a schimbat din nou conducerea CNAIR, și pe la mijlocul lunii iulie 2019 este numită aceeași echipă care anterior a acționat abuziv împotriva noastră. Evident, avem din nou sentimentul că suntem șantajați, numai că, acum lucrările sunt practic finalizate și gata de a fi puse în funcțiune”.

Firma mai acuză că se blochează posibilitatea românilor de a se bucura, din motive ascunse, din răzbunare și acțiuni deplasate ale autorității contractante, de această porțiune de autostradă care este gata să fie folosită. „Este, pentru noi cu atât mai frustrant ce se întâmplă acum, cu cât pe data de 25 iulie dl. ministru Cuc, împreuna cu directorul general al CNAIR și echipa sa, au vizitat șantierul și au afirmat că toate lucrările practic sunt finalizate și gata de a fi puse în trafic. În mod surprinzător, a fost felicitat și Project Manager-ul pentru munca depusă. Tot atunci s-a stabilit ca lotul să fie deschis traficului la data de 12 August 2019”, mai anunță cei de la Aldesa.

Reprezentanții companiei anunță că CNAIR are datorii față de Aldesa de aproximativ 100 de milioane de lei și că au primit două scrisori de intimidare. „În ceea ce privește recepția lotului 3, CNAIR ne-a transmis că pentru a o autoriza este necesar să extindem perioada de garanție contractuală a Proiectului de la 4 la 10 ani, adică 6 ani suplimentari, fără costuri pentru compania de stat. Noi am propus extinderea la 8 ani, cu limitare la parte din contract”, spun reprezentanții Asocierii, care dau toate asigurările în ceea ce privește calitatea lucrărilor și siguranța utilizării autostrăzii pe porțiunea construită de cei patru asociați.

Aceștia consideră solicitarea CNAIR total ilegitimă și se arată interesați de deblocarea situației. „Am avut discuții, în ultima perioadă, inclusiv cu ministrul Transporturilor. Fără rezultat. Domnul ministru Cuc a decis, fără bază legală, rezilierea contractului. Acest blocaj inventat de autoritățile române din cine știe ce motive obscure ne determină să ne gândim foarte serios să facem plângeri penale și să acționăm statul român în judecată. Abia acum putem înțelege de ce investitorii străini, atrași de promisiunile guvernanților și de imaginea idilică prezentată, după ce ajung în România nu știu cum să fugă mai repede”, mai spun constructorii.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/