Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, în vizită la Timișoara. Strategia europeană de comerț online, discutată în capitala Banatului!

1000x100 (2) untitled design set 970x90 px

Într-o perioadă foarte agitată din punct de vedere politic, Ministrul Comunicațiilor și Societăților Informaționale, Alexandru Petrescu, se află zilele acestea în vizită la Timișoara. Tema centrală a discuțiilor o reprezintă comerțul online, unul pentru care Uniunea vrea să găsească soluții astfel încât să depășească puternicele piețe asiatice și nord-americane.

La evenimentul de la CJT, al cincilea din seria celor găzduite cu ocazia președinției semestriale a Consiliului UE, sunt prezenți reprezentanți din 14 țări. „Comerțul electronic este un domeniu cu o creștere fantastică. În 2018 a crescut cu 30% față de anul 2017 și a ajuns la o valoare de 3,5 miliarde și este în continuă creștere, dar pentru asta mai avem multe de făcut. Mai avem multe de recuperat pentru a crea un echilibru între Est și Vest, trebuie să lucrăm mai bine pe partea de legislație. Succesul acestui sector atrage automat și succesul altor sectoare. Este benefic pentru sectorul de poștă și coletărie, zona de servicii financiare. Uniunea Europeană, în compețiția cu Asia și America de Nord, este astăzi pe locul 3. Trebuie să creăm un cadru unitar care să aibă coerență și UE să devină o forță în competiție cu alte geografii la nivel mondial. De aceea s-a lansat conceptul de E-digital single market”, a precizat Alexandru Petrescu.

Nu au lipsit nici micile accente de campanie electorală, cu toate că Alexandru Petrescu a declarat la finalul anului trecut că nu mai este membru PSD din 2015. Ministrul a lăudat-o pe singura timișoreancă cu șanse să ajungă europarlamentar din nou, Maria Grapini, candidata de pe poziția 6 de pe lista social-democraților. „Maria Grapini a contribuit foarte mult la promovarea directivei de E-commerce, care a fost adoptată în primul trimestru al anului 2018. Dincolo de efortul european, acest lucru ține și de efortul la nivel național, guvernamental. Strategia de comerț online a fost în dezbatere publică timp de 30 de zile”, a precizat ministrul. Petrescu a punctat că, deși românii cumpără mult online, doar 3% din achiziții se fac la nivel transfrontalier și Guvernul dorește ca acest procent să crească.

Poșta Română va trebui să devină un serviciu tot mai eficient de coletărie

Alexandru Petrescu a ridicat și alte probleme cu ocazia conferinței de presă prilejuită de evenimente. Un aspect se referă la faptul că Poșta Română, al cărui director a și fost în trecut, trebuie să se axeze mult pe transportul de colete, și să nu se mai bazeze pe livrarea scrisorilor. „Trecem de la filosofia scrisorilor la gândirea de a operaționaliza coletăria. Poșta electronică a afectat mult trimiterea scrisorilor”, a precizat ministrul, care a spus că și angajații Poștei Române trebuie să se adapteze la aceste modificări.

1000x100 (4)

Timișul mai are localități fără acces la Internet

Pentru că până la urmă și discuțiile de campanie sunt inevitabile în perioada aceasta, Petrescu a amintit și proiectele ministerului pe care îl conduce, aplicate și în județul Timiș. Este vorba de proiectul RO-NET, prin care s-a dus fibra optică în localități fără Internet, dar și Next Generation Acces, care a însemnat conectarea la Internet a locuitorilor din localitățile fără Internet, la nivel de gospodării. „Pentru a evita riscul de excludere digitală, ceea ce înseamnă și excludere socială și financiară, lipsa de acces la informații, s-a creat acest proiect”, a precizat Petrescu.

În programul RO-NET au fost incluse 17 localități din Timiș, iar în Next Generation Acces, 14, așa numitele „zone albe”, care nu sunt atrăgătoare din punct de vedere economic pentru operatorii de servicii de Internet. Accesul la fibra optică montată prin RO-NET este pentru toți operatorii interesați să preia serviciul.

Sursă foto: Constantin Duma

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/