Mii de elevi din Timiș nu pot participa la cursuri pentru că nu au internet sau tablete. Soluția Inspectoratului Școlar

Aproximativ 3.500 de elevi și preșcolari din județul Timiș nu au acces la internet, iar peste 7.000 de copii nu au un dispozitiv personal prin care să poată participa la orele online. Cele mai multe astfel de situații se regăsesc, din păcate, în mediul rural. Conducerea Inspectoratului Școlar Județean a găsit o alternativă: punerea la dispoziție a unor pachete educaționale cu lecții sintetizate, până când primăriile și statul vor trimite tablete și se vor ocupa de problema internetului.

În total, 3.425 de elevi și preșcolari (2.800 copii din rural) din Timiș nu au acces la internet, în vreme ce 7.362 (4.800 de copii din rural) nu au nici telefon, nici laptop sau calculator și nici tabletă. Cei mai mulți folosesc dispozitivele părinților sau ale fraților. Cu această problemă se confruntă chiar și elevi din Timișoara. În acest caz este vorba despre 1.500 de tineri. De asemenea, 10 școli primare și 16 grădinițe din Timiș nu sunt conectate la rețeaua de internet, potrivit unei situații comunicate de ISJ.

Astfel, prin programul ministerului ,,Școala de acasă”, elevii timișeni vor primi 6.667 tablete. Marin Popescu, inspectorul școlar general, spune că problema internetului ar putea fi remediată după ce se ia legătura cu unitățile administrativ-teritoriale și distribuitorii de servicii de internet.

Și profesorii din județ se confruntă cu probleme de acest fel. 66 de cadre didactice nu au un telefon sau o tabletă pentru orele online, în vreme ce 38 de profesori nu au conexiune la internet.

,,Strategia ISJ e de a lua legătura cu unitățile publice teritoriale și vom găsi soluțiile, dar nu financiare, ci cele tehnice cu Serviciul de Telecomunicații, pentru a nu încheia contracte doar de dragul de a încheia. Trebuie să atragem niște ținte, cum ar fi calitatea internetului. Sunt localități în care providerii nu sunt interesați din perspectiva financiară și trebuie convinși că trebuie să existe soluții pentru copii. Mai avem nevoie de aproape 1.000 de echipamente pentru diferență Raportările transmise de directori nu au fost riguroase, dacă vă întrebați de ce nu am suplinit lipsa până acum.”, spune Marin Popescu, inspectorul școlar general de Timiș.

Așadar, soluția inspectoratului județean constă în distribuirea de pachete cu lecții sintetizate pe care unitățile școlare le realizează și le transmit elevilor acasă. Majoritatea pachetelor le sunt trimise cu microbuzele școlare direct copiilor.

,,ISJ a propus instituțiilor de învățământ un plan de intervenție care constă în interogarea școlilor. Cum? După ce se face evaluarea pentru nevoia de fiecare clasă, profesorii din primar și general realizează conținuturi esențializate ale lecțiilor pentru o lună de zile. După ce le realizează, cuprinzând evaluări ale activităților dedicate copiilor, sunt tipărite și unitatea va găsi soluția cea mai bună și sigură de a transmite elevilor aceste pachete educaționale. Nu agreăm să fie aduse la benzinărie sau magazinele din sat, unde e un circuit al oamenilor. Am recomandat ca acestea să fie ridicate de părinți de la școală, să fie puse la dispoziție autobuzele școlare pentru a fi transportate. Se continuă apoi cu evaluarea și reluarea circuitului. Vom găsi soluții de a îmbunătăți competențele elevilor prin aceste programe în timpul vacanțelor școlare, depinde și de contextul epidemiologic.”, a mai spus Marin Popescu.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/