Marile proiecte de infrastructură din Timiș bat pasul pe loc. Progres de 1% pe zi la centura de sud a Timișoarei

282651146 1626952861000624 1413577827049591071 n

Marile proiecte de infrastructură rutieră din Timiș nu avansează nici pe placul șoferilor, nici pe cel al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Dacă unele obiective sunt în faza de licitație, la altele progresul este nesemnificativ. Aflat la Timișoara, oficialul a avertizat din nou constructorii cu rezilieri de contracte dacă nu se țin de treabă.

Finalizarea lotului II din autostrada Lugoj – Deva este încă în licitație. După 10 ani de așteptare, Grindeanu anunță că la jumătatea acestei luni este termenul limită pentru depunerea ofertelor.

„Am reluat licitația. În 15 iunie este termenul, a fost 9 iunie, dar au cerut prelungire cei care au cerut date suplimentare de la CNAIR. Evaluarea se va face rapid și se va atribui acest contract care este și finanțaț de PNRR”, a declarat ministrul Transporturilor.

Mai trebuie construiți 9,13 kilometri de autostradă între Margina și Holdea, din care 2,13 kilometri sunt tunelurile pentru animale. Constructorul va avea la dispoziție 15 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuție. Garanția obiectivului este de 60 de luni.

Drumul de legătură Timișoara – A1 și centura de sud a Timișoarei sunt două proiecte criticate aspru de ministrul Transporturilor. Ritmul de lucru este foarte slab. La varianta de ocolire progresul este de doar 1% pe zi și stadiul total de 50%, iar la viitoarea legătură cu autostrada s-au făcut doar lucrări de organizare de șantier.

„La drumul de legătură cu A1 au primit avansul, a încept organizarea de șantier. Pe centura sud, marți am chemat toată conducerea acestei companii la București, de la patronul din Italia până la responsabilii naționali și locali. Au cerut să așteptăm finalul acestei săptămâni să primească o line de credit. Le atrag din nou atenția antreprenorilor că trebuie să respecte termenele contractuale! În caz contrar vor suporta consecințele. Nu vânăm rezilieri, dar nici nu putem aștepta la nesfârșit ca unii constructori să își ia atribuțiile în serios”, a declarant Grindeanu.

Merg puțin mai bine proiectele autostrăzii Timișoara – Moravița și centurii de vest a Timișoarei. Aceeași firmă face studiile de fezabilitate la ambele și documentele vor fi gata la finalul anului. Apoi va urma licitația pentru găsirea companiilor care să facă proiectarea și execuția.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/