Primăria Lugoj a anunțat că va lansa din luna aprilie (asta dacă nu este o păcăleală) aplicația Smart-City pentru sesizările problemelor identificate de lugojeni în oraș, privind în principal infrastructura și curățenia. Aplicația va putea fi descărcată de orice lugojean, în mod gratuit.
„La începutul lunii aprilie vom da startul primei aplicații mobile intitulată Smart-City, din cadrul programului City-Alert, prin care fiecare cetățean al municipiului poate descărca gratuit aplicația și poate sesiza și transmite la Primărie gratuit orice problemă privind starea drumurilor, a carosabilului, gropile din asfalt, orice defecțiune a rețelelor de electricitate, iluminat stradal, rețelelor de apă-canal. De asemenea, pot fi semnalate și problemele legate de curățenie în cartiere și pe domeniul public, pomi și stâlpi căzuți sau tencuială și elemente de construcție prăbușite pe trotuare și străzi sau în pericol de prăbușire. Toate sesizările vor fi preluate de un dispecerat din primărie, 24 din 24, iar aplicantul va primi un răspuns și un timp în care problema va putea fi preluată de serviciile de specialitate. În același timp, Primăria va înștiința populația despre lucrările ce se vor executa în municipiu, întreruperi de curent sau apă, evenimente culturale sau sportive”, a explicat Francisc Boldea, primarul Lugojului.
Din luna mai se va introduce o a doua aplicație tip Smart-City, prin care fiecare cetățean va avea posibilitatea să primească informații medicale 24 din 24, urmând ca pentru situațiile mai complicate să fie apelat în continuare la serviciul de urgență 112.