Viceprimarul Ruben Lațcău anunță că lucrările la pasajul Solventul încep în vara acestui an. În curând, spune el, va fi lansată și licitația pentru documentația tehnică necesară construirii unui drum de legătură și pod peste Bega.
Pasajul Solventul se numără printre proiectele pentru care Primăria Timișoara vrea să obțină fonduri europene nerambursabile alături de Calea Bogdăneștilor, Cetății sau Stan Vidrighin. Contractul de proiectare pentru pasajul Solventul are o valoare de peste 39 de milioane de lei și o durată de implementare de 22 de luni.
„Vom construi un drum de legătură și un pod peste Bega în prelungirea pasajului subteran Solventul, iar la pasajul Solventul, care costă tot aproape 24 de milioane de euro, lucrările vor începe în vara acestui an, după ce va fi finalizată proiectarea. Am lucrat în ultimele luni la proiectul de la Solventul. Am reușit să deblocăm relația cu antreprenorii care lucrează la viitorul pasaj subteran. El este în acest moment în proiectare, iar în această vară vor începe lucrările efective la acest pasaj subteran.”, a declarat Ruben Lațcău.
Pe de altă parte, Lațcău a mai spus și că lucrările la Calea Bogdăneștilor vor începe în aproximativ două săptămâni, fiind finanțate prin Programul Operațional Regional. Proiectul costă 24 de milioane de euro.
„În acest an vor începe lucrările și pe bulevardul Cetății și pe Stan Vidrighin, amândouă urmând să fie finanțate prin Programul Operațional Regional. Pe lângă acestea, continuăm lucrările începute pe Prezan, Alexandrescu și în Parcul Civic. Cele trei proiecte au obținut și o finanțare de aproape 30 de milioane de lei din bugetul național. Astfel, pentru lucrările de pe Prezan a fost obținută o finanțare de 18 milioane de lei din fondul de rezervă al prim-ministrului care acoperă aproape jumătate din investiție. Pentru lucrările de pe Alexandrescu, Primăria Timișoara a obținut o finanțare de 6 milioane de lei, care acoperă aproape în totalitate investiția. Și pentru modernizarea Parcului Civic municipalitatea a obținut 4 milioane de lei din același fond de rezervă, care acoperă mare parte din costurile totale ale investiției – 5,4 milioane de lei, cu TVA. E un proiect cu ceva bătăi de cap, pentru că fosta administrație a uitat că în nordul parcului sunt niște conducte Colterm care trebuie reabilitate, începând cu luna martie.”, a explicat Lațcău.
CITEȘTE ȘI: Robu despre Pasajul Solventul: ”Primul pasaj pe care l-aș fi făcut ar fi fost acesta. Nu am putut”