Primăria Lugoj a primit o solicitare pentru eliberarea unei autorizații de consolidare a malurilor Timișului. Cererea a fost emisă de către Apele Române Banat și vizează începerea unor lucrări de consolidare a digurilor de apărare pe partea interioară municipiului Lugoj.
„Există o cerere depusă la Compartimentul Urbanism și Amenajarea Teritoriului pentru executarea unor lucrări de consolidare a digurilor din intravilanul municipiului, care urmează a fi eliberată în perioada următoare.”, a declarat Cristian Galescu, viceprimarul municipiului Lugoj.
Pentru anul acesta, Apele Române Banat au promis investiții de 3 milioane de lei pentru lucrări de prevenire și apărare împotriva inundațiilor. În cadrul acestui proiect ce are ca reper final luna decembrie 2019 este cuprins și Lugojul. O echipă de specialiști ai Apelor Române Banat a efectuat săptămâna trecută o vizită de analizare a digurilor de pe ambele maluri ale Timișului. Observațiile s-au concentrat mai ales asupra porțiunilor unde au fost semnalate unele slăbiri ale structurii de rezistență a digurilor.
Un astfel de exemplu, vizibil de mai mulți ani, se află lângă culeul de sprijin al podului de beton, de pe malul drept al Timișului, spre pasarela Leucuța, unde se poate observa o deplasare îngrijorătoare a parapetului de rocă înclinat, din albia inundabilă și a parapetului din beton înălțat deasupra trotuarului. La rândul ei, Primăria Lugoj pregătește o documentație pentru efectuarea unei expertize tehnice la structura de rezistență a podului de beton. Scopul demersului este clarificarea suspiciunilor ce vizează deteriorarea unor elemente betonate de la pilonii de susținere.
„Se poartă discuții cu un profesor universitar de la Facultatea de Construcții din Timișoara, pentru a se putea face o expertiză de rezistență la Podul de Beton. În ultima perioadă au existat o serie de sesizări în acest sens și pentru a ne asigura că podul prezintă siguranță, vom chema specialiștii să se pronunțe.”, a mai spus Galescu.
Actualul pod rutier din beton armat peste Timiș, din Lugoj, a fost construit în două etape, prin alăturarea, practic, a două poduri. Primul dintre poduri, care avea doar o bandă de mers pe fiecare sens, a fost construit între anii 1935-1940, iar cel de-al doilea, de aceleași dimensiuni și care a făcut posibilă extinderea la două benzi pe sens, a fost realizat în anii ’80. Între 1970 și 1975 a fost realizat și actualul sistem de apărare al malurilor Timișului de la autogară până la podul CFR, prin taluzare cu rocă.