Prima linie ferată montanistică din România devine din ce în ce mai căutată de turiști. Locurile disponibile pentru ziua de sâmbătă au fost deja rezervate. Din păcate, numărul locurilor s-a redus semnificativ după ce două vagoane au fost trimise la revizie, unul dintre ele de aproape două luni.
Cu un pic de interes (practic, nu teoretic) din partea autorităților, canalizat măcar spre o promovare serioasă, linia ferată Oravița-Anina ar putea deveni curând la fel de cunoscută precum cascada Bigăr. De câteva săptămâni, trenul circulă cu sute de turiști la fiecare deplasare din weekend. Așa se face că, pentru sâmbăta ce vine, locurile pentru o călătorie pe Semmeringul bănățean sunt epuizate total.
Din păcate, de această dată au fost disponibile doar 133 de locuri, doar două vagoane fiind funcționale, alte două fiind în revizie. Unul dintre ele se află la Timișoara aproape două luni, însă nimeni nu pare să aibă interes în a-l trimite înapoi în circulație, deși cererea din partea turiștilor este tot mai mare, odată cu încălzirea vremii. Ciudat este că nimeni nu s-a gândit să ducă la revizie aceste vagoane în sezonul rece, atunci când și cererea era una redusă…
La începutul săptămânii, atunci când președintele Consiliului Județean, Romeo Dunca, a făcut o vizită în zonă, a smuls o promisiune de la Florin Blăgăilă, directorul CFR Călători Timișoara, că în maximum trei săptămâni cel puțin unul dintre vagoane se va întoarce la Oravița.
Având în vedere numărul redus de locuri din această perioadă, turiștii sunt sfătuiți să își cumpere bilet din timp, fie online, fie din gări sau agenții CFR.