Linia de cale ferată Caransebeș-Arad-Timișoara, direct prin mijlocul capitalei Banatului. Fritz: „O soluție minimă ar fi o centură feroviară la nord de oraș, ca să nu treacă transportul de marfă prin oraș”

Primarul Timișoarei vrea să discute cu ministrul Transporturilor despre proiectul magistralei de cale ferată Caransebeș-Arad-Timișoara. Potrivit lui Dominic Fritz, calitatea vieții în orașul de pe Bega va scădea foarte mult dacă traficul de marfă se va desfășura prin mijlocul municipiului. 

În vara anului trecut, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, anunța la Timișoara că a fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a căii ferate Caransebeș-Timișoara-Arad, pe secțiunile Timişoara Est-Ronaţ Triaj Gr. D (lotul 3) şi Ronaţ Triaj Gr. D-Arad (lotul 4). Primarul Timișoarei vrea să abordeze tema acestui proiect într-o discuție cu actualul ministru, Cătălin Drulă.

„Din păcate, proiectul actual prevede – și nu știu dacă toată lumea conștientizează asta – un traseu care traversează Timișoara de la Est la Vest pe o lungime de 11 km, dintre care cam 5 km prin mijlocul orașului prevede o dublare a liniei de tren și, ce e foarte important pentru noi, dacă acolo trece tot traficul de marfă pe acest coridor care merge prin mijlocul orașului, atunci cred că asta va scădea foarte mult calitatea vieții în Timișoara și as vrea să discut cu ministrul Transporturilor despre acest proiect. O soluție minimă ar fi o centură feroviară la Nord de oraș, ca măcar să nu treacă transportul de marfă prin oraș. Și aici sunt niște termene în dezvoltarea acestui proiect, de aia e important să avem aceste discuții acum.”, a declarat Dominic Fritz.

Lucrările de modernizare a căii ferate pe ruta Caransebeș-Arad-Timișoara au fost împărțite în patru loturi și se estimează că vor costa în total aproximativ 8 miliarde de lei. Autoritățile și-au propus ca trenurile să circule aici cu până la 160 km/h. Estimarea lor este că durata de parcurgere a distanței dintre Arad și Timișoara va scădea cu 28 de minute, față de peste 60 în prezent, iar între Arad și Caransebeș va ajunge la 77 de minute (în prezent, 153 de minute). Lucrările ar trebui să dureze trei ani. Banii vin prin Programul Operațional Infrastructura Mare.