Licitație de 100 de milioane de euro pentru Aeroportul Internațional „Banat” Caransebeș!

aeroport caransebes3
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

A fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de participare pentru proiectarea și executarea viitorului Banat Airport Caransebeș!

Cu viteza de decolare a unui Airbus A320, omul de afaceri Gabriel Olariu și partenerii săi au realizat și depus spre finanțare documentația necesară modernizării, extinderii și construirii unei noi aerogări pe aeroportul din Caransebeș. Zborul spre cei aproximativ 100 de milioane de euro, bani europeni accesați prin Programul Operațional Infrastructura Mare, a fost asigurat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Caransebeșul are astăzi culoar de zbor spre fondurile UE care vor transforma aeroportul într-unul internațional, operabil de către toate marile companii aeriene. În momentul de față se așteaptă desemnarea proiectantului și constructorului, licitația fiind deschisă, pentru ca imediat ce contractul de finanțare va fi semnat să poată începe lucrările.

aeroport caransebes10

„Sunt de fapt două proiecte. Le-am împărțit pentru că nu eram sigur că reușim să terminăm cu studiile de fezabilitate. A fost un volum foarte mare de muncă și termenul de depunere era 31 decembrie 2022. Am reușit. Primul proiect include pista de aterizare – decolare cu tot ceea ce înseamnă instrumente de radionavigație pentru a putea decola și ateriza aeronavele indiferent de condițiile meteorologice. De asemenea, include partea de balizaj, ceea ce înseamnă că putem să aterizăm și ziua, și noaptea. Ne-am concentrat în primul rând pe pistă și aparate instrumentale pentru că nu poți să spui că ai aeroport dacă n-ai o pistă pregătită cum trebuie. Actuala pistă a aeroportului e făcută în 1956. Pot să aterizeze azi aeronave de maximum 20 de tone. Asta înseamnă un ATR 42. Problema cea mai mare este că, neavând instrumente de radionavigație, aeronavele comerciale de pasageri nu pot ateriza. Prin investițiile ce le avem prevăzute în proiectul depus putem să fim un aeroport deschis 24 de ore din 24, în orice condiții meteorologice, pentru aeronave până la 170 de tone. Asta înseamnă Airbus 340, 300 sau Boeing 767. Aeronave cu peste 300 de pasageri! Aeronave mai mari decât Airbus A320, pe care îl vedem tot timpul pe Wizz Air, de exemplu!”, a explicat Gabriel Olariu pentru expressdebanat.ro.

aeroport caransebes15

Aproape 68 de milioane de euro e suma pentru care se licitează proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare și extindere a pistei, cu toate echipamentele necesare. Prin al doilea proiect depus se urmărește construirea și dotarea unei noi aerogări, la standardele și rigorile pe care le presupun astăzi aeroporturile internaționale. „Terminalul actual e finalizat, l-am dotat cu toate aparatele pentru controlul bagajelor, controlul persoanelor, fluxurile sunt făcute, sunt aprobate de organele care trebuie să facă controlul la îmbarcare. Dar ne-am gândit și la o aerogară nouă, unde putem să procesăm 600 de pasageri pe oră, cu patru porți de îmbarcare – debarcare. În momentul acesta noi putem să procesăm o aeronavă de 300 de pasageri fără nici un fel de probleme. Nu ne gândim că o să avem la Caransebeș sute de aeronave pe zi ca să nu putem să facem față, dar ar fi altceva și cu o aerogară nouă!”, a mai dezvăluit Olariu.

aeroport caransbes4

Deschiderea maximă arătată de ministrul Sorin Grindeanu i-a înseninat și mai mult orizontul omului de afaceri de la Lugoj, care se obișnuise mai degrabă cu un climat neprietenos în Caraș-Severin. „Eu simt deja încredere în toți interlocutorii cu care discut, chiar dacă sunt oameni care la început au zis «fugi, domnule, de aici»!”, a mărturisit acesta.

aeroport caransebes14

aeroport caransebes12

aeroport caransebes10

aeroport caransebes7

aeroport caransebes6

aeroport caransebes2

aeroport caransebes1

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/