Lecţii pentru viaţă predate copiilor din Moniom cu ocazia unei noi ediţii a „Taberei din inima Satului”

Cinci zile pline de bucurii și surprize îi așteaptă pe micuții din Moniom – totul cu ocazia unei noi ediții a programului educațional „Tabăra din inima Satului”. Activitățile care vor fi întreprinse în cadrul taberei educative vor respecta măsurile igienico-sanitare, bagajul de cunoștințe putând fi astfel transmis tinerilor în condiții de siguranță.

Programele educaționale „Tabăra din inima Satului” și „Tabăra din inima Familiei” ale căror beneficiari sunt atât copiii din mediul urban, cât și cei din mediul rural cărășan, demarate de Episcopia Caransebeșului, în parteneriat cu primăriile, școlile și parohiile ortodoxe din mai multe localități, sprijinite de ATOR Banatul de Munte, Asociația Învățătorilor Caraș-Severin și Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Caraș-Severin, nu vor fi anulate din cauza numărului crescut al noilor cazuri de infectare cu noul coronavirus, ci doar amânate, organizatorii fiind de părere că online-ul nu poate suplini o serie de activități ca de exemplu: ateliere de dezvoltare personală, educație pentru viață, formare duhovnicească, ateliere artistice, seri tematice, jocuri, concursuri.

După ce tinerii din Moldova Nouă au fost primii beneficiari ai noțiunilor precum: autocunoașterea sau înțelegerea potențialului propriu, taberele educaționale din Teregova și Caransebeș suferind modificări din cauza numărului crescut al infectărilor cu virusul ucigaș, săptămâna aceasta, în perioada 20-24 august, micuții din Moniom se vor putea bucura de învățături care să-i desăvârșească atât din punct de vedere spiritual, cât și din punct de vedere profesional.

Mai mult decât atât, în cazul în care numărul de noi infectări va scădea, acest aspect poate contribui ca perioadele stabilite pentru desfășurarea celor două proiecte la Berliște, Zăvoi și Măureni să nu sufere modificări.

„Ne dorim să ducem la finalitate aceste proiecte deoarece copiii au nevoie de interacțiunea directă. Chiar am observat probleme destul de grave în lunile de izolare. Activând doar în mediul online, tinerii au început să întâmpine probleme de adaptare, de relaționare, probleme la nivel psiho-emoțional etc. Online-ul îți oferă posibilitatea să accesezi anumite informații, însă interacțiunea directă e cu totul altceva”, a explicat pr. Mihai Ciucur – coordonator program TDIS.