„Jumătate din ei sunt idioți!” În Ministerul Transporturilor nu se știe cum arată tram-train-ul la care lucrează Nelu Popa!

Primarul Reșiței gândește cu o viteză mult prea mare decât cea cu care par a fi învățați funcționarii din Ministerul Transporturilor și de la Căile Ferate Române, aceștia cerând fotografii pentru a vedea și ei ce vrea să pună Popa pe linie între orașul de pe Bârzava și Timișoara.

Tram-train-ul pe care îl dorește Nelu Popa ca legătură rapidă a Reșiței cu capitala Banatului e luat în râs de multă lume, iar protocolul semnat la Timișoara zilele trecute e considerat de adversarii politici drept o hârtie fără niciun fel de valoare. Edilul-șef spune însă că lucrurile sunt cât se poate de serioase și e îngrijorat doar de faptul că lucrurile se pot mișca în direcția bună destul de lent. Și asta pentru multora le lipsește viziunea. „Am încheiat un protocol pentru realizarea a patru sau cinci obiective, două de cale ferată, Reșița – Timișoara, conexiunea cu aeroportul, modernizarea liniei și tram-train Berzovia – Oravița – Anina. Aceste lucruri se vor face! Noi am făcut deja o adresă acum două săptămâni la Ministerul Transporturilor să ne prindă Master Planul de transport 2020- 2030 cu aceste două proiecte de cale ferată. Consiliera mea pe proiecte europene a avut o discuție cu un responsabil din CFR care a zis că nu prea sunt ok că tram-train-ul ăsta nu prea știuce e. Deci, atenție, un om din Ministerul Transporturilor întreabă ce îi ăla tram-train că ei nu știu. «Dați-ne și nouă date, că dacă e vorba de un fel de tramvai care iese din oraș merge numai pe zona metropolitană, care e maxim 30 de km și nu prea se potrivește», i-a spus consilierei mele”, a dezvăluit Nelu Popa pentru expressdebanat.ro.

Primarul Reșiței recunoaște că nu se pune să inventeze acum roata de la căruță, ci caută exemple care sa-l ajute să câștige timp. A cerut date în acest sens din Germania, de la Baden-Baden  – Karlsruhe, unde există astfel de linii de cale ferată, și de la Leipzig sau Berlin. „Am cerut date tehnice despre acest material rulant pe care să îl trimitem, culmea, la CFR, la București. Nu e vorba doar de ministru, sub el e o încrengătură întreagă dintre care jumătate sunt idioți și îmi asum când spun asta: domnule, sunt idioți! Cum să mă întrebe ei pe mine ce e un tram-train?! Păi ei ar trebuie să mă învețe pe mine ce e un tram-train. Ministrul Boloș a creat posibilitatea de a coborî decizia la noi și să putem face noi ce nu sunt în stare să facă ei la București. Am vorbit cu ministrul Bode la telefon, i-am expus problema, omul a înțeles exact despre ce e vorba, m-a trimis la un director de-al lui din minister, omul m-a sunat imediat, am stabilit o video conferință și dăm detalii astfel încât proiectele să se facă, dar e vorba de o luptă, nu merge așa, nu e simplu”, a adăugat Nelu Popa.