Deși tramvaiele reșițene au fost scoase din uz, vechile ruine care circulau prin oraș par să producă de abia acum bani pentru bugetul orașului.
Aleșii locali au decis la cel mai recent plen scoaterea din domeniul public și transferul în domeniul privat al municipiului Reșița a unor mijloace fixe aflate în concesiunea SC SPEDITION RO-A TIR SRL, adică a firmei care gestionează transportul în comun în municipiul de pe Bârzava.
Mai exact, este vorba despre firul și rețeaua de contact. Ambele au generat un amplu scandal în trecut, din cauza furturilor masive de cablu care conține cupru. Chiar și acum, potrivit proiectului de hotărâre al municipalității, administrația locală a preluat de la RO-A-TIR mai puține mijloace.
Valoarea cablului dispărut de pe stâlpi se ridică la aproape 56.000 de lei. „Operatorul de transport s-a constituit în parte civilă în dosarele aflate în lucru la organele de urmărire penală”, se arată în proiectul de hotărâre.
În ce privește bunurile care s-au preluat efectiv, valoarea lor se ridică la puțin peste 500.000 de lei. Odată preluate, acestea vor fi vândute, iar banii vor intra în bugetul local.
„Începând de anul trecut au fost ceva probleme cu cablul. Noi am luat hotărârea să îl desființăm, să fie preluat de RO-A-TIR. Bunul era la ei și din el am preluat noi pentru a-l valorifica. Costurile erau deja mari pentru ei. Noi am preluat doar ce există fizic. 12.000 de kilograme am preluat noi, cu 2.000 de metri mai puțin decât era la ei în gestiune”, a spus Ioan Crina, viceprimarul Reșiței, în urma celui mai recent plen.