„Istoria evreilor. Holocaustul” – disciplină în școli. Ciucă: „Un act de dreptate morală”

Nicolae Ciucă, președintele PNL
1000x100 (2) untitled design set 970x90 px

„Istoria evreilor. Holocaustul” a devenit oficial disciplină în școli. Este un act de educație și de dreptate morală, spune președintele PNL, Nicolae Ciucă.

„Marcăm astăzi atât un act de educație, cât și un act de dreptate morală. Istoria evreilor se confundă cu istoria lumii și elevii noștri trebuie să aibă acces neîngrădit, încă din școală, la această tematică. Este istoria supraviețuirii și a dezvoltării neîntrerupte a unui popor care nu poate lipsi din conștiința unui bun și educat cetățean al unei societăți democratice. Prin această nouă disciplină școlară, generațiile actuale și viitoare de elevi vor afla despre contribuția semnificativă a minorității evreiești la istoria românească, despre marii oameni de cultură și știință de origine evreiască, dar și despre complicatele și cumplitele realități trăite aici, în special în perioada celui de-al doilea Război Mondial. Elevii vor afla de asemenea că în trecutul țării noastre au fost și momente întunecate, generate de mișcări și grupuri politice cu impulsuri genocidale și antisemite iar minoritatea evreiască a fost dramatic zdruncinată de crime în masă, deportări colective și discriminare fățișă.”, spune Nicolae Ciucă.

El afirmă că, „dacă vrem să devenim o societate inclusivă și puternică, bazată pe valorile democrației și ale pluralismului, trebuie să înțelegem, să acceptăm , să promovăm și să garantăm nu doar drepturile și libertățile fundamentale ale fiecărui cetățean ci și drepturile colective ale minorităților naționale”.

Banner Forta Dreptei tm 1000x100 1000x100 (4)

„Pentru a deveni o astfel de societate, avem nevoie de recunoașterea adevărului istoric și de asumarea acestuia. Educația ne ajută să îndeplinim ambele deziderate. Prezentând trecutul așa cum a fost, mai ales cu umbrele sale, creăm anticorpii sociali împotriva antisemitismului, împotriva urii și a intoleranței față de cei de alt neam sau de altă religie. Văd deci această disciplină școlară, nou-introdusă la nivel național, drept o disciplină civică, de importanță reală în formarea unei atitudini sociale sănătoase și echilibrate. Această disciplină de studiu denotă, de fapt, că mesajul pluralist și gradul de toleranță din România de azi sunt o dovadă de maturitate democratică, de asumare a istoriei noastre, așa cum a fost ea. Îmi doresc ca Ministerul Educației, în colaborare cu Federația Comunităților Evreiești, cu diverse organisme publice și ale societății civile, să facă tot ceea ce e tehnic necesar pentru ca predarea acestei discipline să se poată face la cele mai înalte standarde didactice. Acesta e un nou test pentru capacitatea generală a României de a crește calitatea actului educațional, de a forma generații de elevi pregătiți, care să poată gândi liber, lucid, nuanțat și foarte important, tolerant.”, încheie Ciucă.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/