Ion Tabugan, deputatul care le rezolvă pe toate!

Deputatul Ion Tabugan a acceptat să facă, exclusiv pentru Express de Banat, un bilanţ al ultimului său mandat de pe colegiul Herculane-Moldova Nouă.

Înainte de toate, parlamentarul spune că este un „om al pădurii”, că nu a uitat niciodată că este inginer silvic şi de câte ori au apărut probleme în acest domeniu a făcut eforturi să le dezamorseze. Tocmai de aceea, explică acesta, silvicultura rămâne mereu marea sa dragoste şi mereu se întoarce cu drag la ea: „Trebuie să ştiţi că legea spune că în momentul în care eşti ales deputat suspenzi activitatea, eşti suspendat din funcţie pe perioada exercitării funcţiilor publice”. Şi, în timp ce partide mai mici, tot ca UNPR, îşi propun doar să intre în Consiliul Judeţean, fiind fericite şi cu un singur consilier, Tabugan spune că are curaj şi că are obiective îndrăzneţe: „UNPR-ul e mai micuţ, dar fără noi aţi văzut că multe lucruri în Consiliul Judeţean n-au trecut. Şi vă spun eu că şi acum vom scoate trei consilieri şi ne vom hotărî soarta! Chiar patru ne-am propus!”

Tabugan susţine că a avut o intervenţie salvatoare chiar şi în recentul scandal al preţurilor de licitaţie de la Romsilva, scandal care a blocat licitaţiile mai bine de două luni de zile: „Vreau să vă spun că eu cum am început sesiunea parlamentară a fost scandalul acela cu blocajul la Romsilva, cu preţul la masă lemnoasă excesiv de mare. La prima întâlnire, eu cu deputatul Tinel Gheorghe (PNL) am ridicat problema la Comisia de Agricultură şi Silvicultură asupra a ce se întâmplă cu pădurile Statului. Că noi nu avem dreptul să comentăm la privaţi! Dar avem dreptul să întrebăm Statul, adică Romsilva: « Cum gospodăriţi averea Statului, adică pădurea?»  Şi am chemat Romsilva la raport, dar am chemat şi Ministerul Mediului şi am chemat reprezentanţii celor care exploatează masa lemnoasă. Nu ASFORUL, ci toate asociaţiile. Pentru că au trecut două luni şi în piaţă deja este o criză de masă lemnoasă de 20-30 la sută. Plus un milion de locuri de muncă blocate, au început Direcţiile Silvice să deschidă linii de credite pentru salarii. Deci era o situaţie încordată, încordată de-a binelea. La Neamţ, erau 4.000 de oameni pe stradă, au blocat Prefectura şi au încercat să intre şi în Romsilva. Deci, ne-am pus la masă patru ore, am intervenit şi noi, nu am impus, dar am întrebat: «Cum s-a ajuns la situaţia asta?». Şi atunci Ministerul, în două zile, a dat un ordin şi-a scăzut preţul la nivelul anului trecut! Am adunat toţi factorii decizionali şi comisia parlamentară şi s-a deblocat situaţia, funcţionează din nou sistemul forestier, mobila… au fost şi mobiliştii acolo! Vă daţi seama că totul era blocat!”, explică deputatul.

Președintele UNPR, care ar fi tentat de revenirea în PNL, a vorbit și despre afacerea Delphi din Moldova Nouă. „Mă mândresc şi cu cele 1.000 de locuri de muncă din Moldova Nouă! Domnul Chisăliţă, care era atunci primar, a venit şi a stat în Bucureşti două zile… Eu sunt prieten cu Matei Lupu, dar i-am spus: «Băi, nu tu ai făcut primele 1.000 de locuri de muncă, ci eu cu Chisăliţă!» Matei era consilier local PSD şi a votat împotriva construirii fabricii, iar când a ajuns primar se laudă cu Delphi! Eu cu primarul Chisăliţă ne-am zbătut, am bătut pe la uşi… În acea perioadă se desfiinţaseră cele 3.000 de locuri de muncă ale Nokia de la Jucu. Şi i-am spus premierului Boc: «Domnule premier, dumneavoastră vă plângeţi că la Cluj se desfiinţează 3.000 de locuri de muncă şi nu vreţi să ne daţi 25 de miliarde – printr-o hotărâre de guvern, uitaţi avem toată documentaţia de la Primăria din Moldova Nouă – ca să facă infrastructura necesară?”, explică Tabugan. Cei de la Delphi aveau nevoie de curent, apă, o platformă betonată, toate utilităţile. S-a gândit Boc puţin, apoi ar fi spus: „Daţi-mi documentaţia!”, iar peste două zile a dat hotărârea de guvern. „Chisăliţă e inginer silvic, a scris frumos acolo că s-a desfiinţat mina, s-au pierdut multe locuri de muncă… Acuma ştiţi de unde aduc muncitori? De la Orşova aduc, au vrut să aducă de la sârbi, dar nu au reuşit, nu mai au atâta forţă de muncă, inclusiv de la Orşova aduc muncitori cu autobuzele”, a mai afirmat Tabugan.

Şi tot prin el, susţine deputatul, şi-a găsit rezolvare de moment şi problema stringentă a blocajului de pe DN 57. „Directoarea de la Delphi a venit la mine: «Domnu Tabugan, ajutaţi-ne, că rămânem…» Şi atunci a trebuit să merg cu ameninţări pe la toţi. Se închide fabrica, mor oamenii de foame! Am găsit o soluţie de transbordare, să vină cu microbuze până la ebulment, să treacă oamenii, pe rând, pe picioare, de căderile alea de pietre şi de acolo să fie luaţi de alte autobuze. Aşa am reuşit în prima fază, abia apoi s-au făcut studiile, au văzut că stânca de sus e solidă şi că cele de jos pot fi dinamitate şi date la o parte”, povesteşte cu mândrie deputatul.