Ioan Popa le dă întâlnire reșițenilor la Cinema Dacia!

ioan popa primar la Reșița

Cetățenii municipiului Reșița sunt așteptați mâine la o dezbatere publică cu primarul Ioan Popa pe marginea procesului de bugetare participativă.

Primăria Reșița pune la bătaie un milion de lei pentru prima ediție de bugetare participativă din Banatul Montan.

Bugetarea participativă în municipiul Reșița este un proces decizional care implică cetățenii, alături de administrație, în luarea unor decizii privind bugetul orașului. Într-un prim proiect pilot s-au ales două domenii:

A. Mobilitate. Exemple de idei – amenajare de alei și de piste de biciclete, trotuare reabilitate, treceri de pietoni, creșterea gradului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, propuneri de zone cu restricții auto, îmbunătățiri la stații de transport public etc.

B. Amenajarea Spațiului public. Exemple de idei – spații verzi, locuri de joacă, scuaruri, curți de școli, baze sportive, amenajări temporare la râu, evenimente în spațiul public, centre comunitare, pontoane, patinoar etc

Misiunea procesului de bugetare participativă este de a încuraja ca democrația la nivel local să fie mai incluzivă, mai deliberativă, pe baza unor deziderate de justiție socială și de mediu și având la bază strategia de dezvoltare a orașului. Dacă valoarea unui proiect câștigător este sub valoarea de 500.000 de lei, Primăria își asumă să implementeze și următorul proiect sau următoarele proiecte ca număr de voturi, până la epuizarea bugetului disponibil”, spun reprezentanții Primăriei Reșița.

Așadar, reșițenii care doresc să se implice și să participe activ la viața orașului sunt așteptați joi, 16 noiembrie, de la ora 16.30, la o dezbatere publică pe această temă, la care va fi prezent și primarul Ioan Popa, precum și organizatorii procesului de bugetare participativă din oraș.

Calendarul procesului de bugetare participativă:

Informare
25 octombrie -14 noiembrie 2023

(1) Informarea societății civile privind introducerea bugetării participative și realizarea unor parteneriate pentru promovarea procesului;

(2) Apel deschis pentru membrii Consiliului Bugetării Participative din partea societății civile și tragerea la sorți a celor înscriși, prin depunere de candidatură după parcurgerea anexei 5 la adresa bugetareparticipativa@primariaresita.ro;

(3)  Mediatizare pe toate canalele de comunicare, cu precădere în social media și în spații publice, a lansării procesului de bugetare participativă;

Depunere
15 noiembrie –  1 decembrie 2023

(4) Promovarea etapei de colectare a adeziunilor pentru proiecte la nivel de cartier prin întâlniri organizate de cetățeni, dar și prin întâlniri facilitate de Consiliul Bugetării Participative;

(5)   Depunerea propunerilor pe platforma online și la sediul Primăriei, pentru cetățenii care au nevoie de asistență;

Verificare proiecte depuse
4 decembrie – 15 decembrie 2023

(6) Verificarea eligibilității și feedback pentru clarificarea și completarea și/sau corectarea propunerilor, soluționarea contestațiilor posibile privind eligibilitatea la dezbateri publice ale Consiliului Bugetării Participative;

Votare proiecte depuse
10 ianuarie – 30 ianuarie 2024

(7) Votul pentru cele două categorii și publicarea listei cu proiectele câștigătoare;

(8) Realocarea eventuală a bugetului în ipoteza în care proiectele câștigătoare au o valoare mai mică de 500.000 lei

Afișare rezultate
31 ianuarie 2024

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/