Investiția de 34 de milioane pentru lărgirea drumului Timișoara – Moșnița Nouă își așteaptă constructorul!

După mai multe contestații, avizul de mediu pentru proiectul de lărgire la patru benzi a drumului județean Timișoara – Moșnița Nouă a fost deblocat. Prin această măsură, Consiliului Județean Timiș a depășit o barieră birocratică majoră și se va putea demara licitația de execuție a lucrării.


„Mai avem o singură etapă de parcurs până să se lucreze efectiv la lărgirea drumului. Dacă nu vor exista contestații la licitație, sunt șanse ca ordinul de începere a lucrărilor să fie dat în acest an. Pe bună dreptate, oamenii nu mai au răbdare, la ce condiții de trafic sunt în prezent. Facem tot ce putem să parcurgem etapele birocratice cât mai repede, dar de multe ori suntem legați la mâini. Contractul de finanțare este semnat, drumul se face. Cât de repede se face… depinde în acest moment doar de eventuale contestații. Eu sper totuși să nu avem parte de rea-credință și să putem desemna un constructor care să lucreze încă din acest an”, spune președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra.

Proiectul lărgirii la patru benzi de circulație a DJ 592, una dintre principalele intrări în Timișoara, are o valoare estimată de 34 de milioane de lei. Banii sunt asigurați din bugetul Consiliului Județean, dar și prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL).

Artera va fi lărgită pe o distanță de 4 km, de la limita teritorială a Timișoarei. Intervenția este necesară, în contextul creșterii semnificative a valorilor de trafic, dar și din cauza degradării carosabilului. Pe lângă creșterea siguranței și a vitezei de rulare, investiția va aduce și beneficii precum reducerea poluării aerului, reducerea zgomotelor și a vibrațiilor generate de ambuteiajele atât de frecvente.

Potrivit comunicatului Consiliului Județean Timiș, lucrarea va fi una completă, cu asigurarea de sensuri giratorii, trotuare, piste de biciclete și iluminat public pe întreg traseul. În plus, vor fi plantați peste 1.000 de arbori. Vor fi amenajate accese către străzile laterale și rigole de scurgere a apelor pe ambele părți ale drumului. De asemenea, sunt prevăzute alveole pentru staționarea autovehiculelor și stații pentru transportul în comun.

Sursa foto: debanat.ro