Întrebat de mere, Dunca vorbește despre pere… Or fi mai dulci?

mere si pere

Este unul dintre cei mai mari susținători ai proiectului revoluționar privind trenul cu hidrogen care să circule pe o linie complet nouă (sau nu?) între Reșița și Timișoara. Dar în momentul în care este întrebat despre stadiul actual al proiectului, el vorbește despre o investiție cu care nu are nicio legătură.

Nu pune nimeni la îndoială relația apropiată a lui Romeo Dunca cu primarul Reșiței, Ioan Popa. Dar să fie ea atât de apropiată încât președintele Consiliului Județean Caraș-Severin să uite complet de propria ogradă? În conferința de presă susținută la finalul ședinței ordinare a lunii august, Romeo Dunca a fost întrebat cum comentează faptul că prima licitație pentru întocmirea documentației necesare punerii pe roate a trenului cu hidrogen nu a stârnit interesul niciunei firme de specialitate. Ea a fost anulată din acest motiv și reluată în 16 august. Termenul-limită pentru eventualii ofertanți este, de această dată, 28 septembrie.

CITEȘTE ȘI: A doua oară-i cu noroc? Licitația pentru trenul cu hidrogen a fost reluată

leader board 728 x 90 px

Revenind. La întrebarea „Cum comentați faptul că nu s-a prezentat nimeni la licitația pentru întocmirea documentației privind trenul cu hidrogen?”, răspunsul lui Romeo Dunca a fost: „O comentez foarte simplu: aspectul a fost sesizat și de către Guvern. Ați văzut că s-a făcut o rectificare a modului de lucru în sensul că prețurile trebuie reactualizate fiindcă prețurile au luat-o razna, costurile la fier, la energie, la materiale și probabil că din acest considerent cele două firme, de altfel, foarte puternice, au venit cu oferte știind că nu au concurent și acuma sperăm să avem totuși pe cineva interesat. Proiectul a fost scos din nou pe SEAP. Acum nu știu, cu siguranță Nelu (n.r. primarul Ioan Popa) își face și dânsul temele vizavi de actualizarea prețurilor și să sperăm că vom avea un câștigător. Deci tramvaiul este foarte important pentru oraș pentru că el nu rezolvă atât nevoia de mobilitate a cetățeanului, cât reabilitează întreaga infrastructură rutieră, bulevard, cu totul. Ăsta este marele câștig.”

O fi un mare câștig pentru Reșița, dar care-i câștigul pentru Consiliul Județean? Nu punem la îndoială faptul că Romeo Dunca este la curent cu soarta unui proiect la care ține atât de mult, și anume trenul cu hidrogen. Atunci de ce a răspuns cu totul altceva? Unde mai pui că obiectivul principal al proiectului privind tramvaiul este fix acela, să reducă traficul rutier, locuitorii să renunțe la mașini și să se deplaseze cu tramvaiul, nicidecum invers, așadar reabilitarea infrastructurii rutiere nu e deloc cel mai important beneficiu.

În ceea ce îl privește pe primarul Ioan Popa, cu siguranță își face treaba. Și cu tramvaiul, dar și cu trenul, în cazul căruia Primăria Reșița este lider de proiect.

Dar nu ne pierdem speranța! Cum noua licitație se încheie în 28 septembrie, avem încredere că după viitoarea ședință ordinară de Consiliu Județean, nu doar că președintele Dunca va vorbi despre tren, ci ne va anunța și cine este câștigătorul licitației.