Fostul consilier judeţean de Caraş-Severin care a omorât trei studenţi reşiţeni în urma unui accident rutier încearcă prin tot felul de mijloace să scape cât mai uşor. Mai nou nu mai dă vina doar pe problemele sale de sănătate, ci şi pe defecţiunile jeep-ului pe care l-a condus.
Iacob Chişărău a fost lăsat să plece din Spitalul Judeţean Timişoara la câteva ore după producerea accidentului de pe Pasajul Şag-Timişeni. O zi mai târziu însă, s-a internat într-o altă unitate spitalicească, acuzând grave probleme de sănătate. Le dovedeşte cu actele depuse la dosar. Experţii parte în cauză elimină una câte una toate afecţiunile de care ar fi suferit Chişărău înaintea şi în momentul producerii tragediei.
Apărătorii directorului de la Moldomin au pus în atenţia procurorilor şi faptul că autoturismul Wolkswagen Touareg era planificat la service pentru data de 9 mai 2011, adică la trei zile după accident, pentru o reparaţie la sistemul de climatizare şi “verificat zgomot de tip huruit”.
Variantă respinsă de criminalişti
Inginerul Mihai Caragea, expertul angajat de familiile îndoliate de Chişărău, susţine că funcţionarea defectuoasă a sistemului de climatizare poate să producă un zgomot de tip “huruit”. Mai mult decât atât, acesta spune că în condiţii de ploaie e posibil să se aburească geamurile şi vizibilitatea să fie diminuată, numai că în ziua respectivă nu a plouat, astfel că şoferul Touaregului nu poate da vina pe defecţiunea sistemului de climatizare.
“Autoturismul s-a aflat permanent sub controlul învinuitului şi nu a prezentat defecţiuni la sistemele de siguranţă, ci dimpotrivă, acestea au funcţionat corect, asigurând protecţia ocupanţilor chiar la un impact frontal major, dar care nu a modificat volumul habitaclului”, Mihai Caragea, expert criminalist