Hurduzeu, în scandalul caselor de marcat: Să reducă prețurile!

hurduzeu presedinte psd cs
untitled design set 970x90 px

Magazinele care doresc să pună accent pe casele de marcat self pay trebuie să reducă prețurile produselor. În caz contrar, încasările lor nu se justifică, spune deputatul Silviu Hurduzeu.

Scandalul caselor de marcat la care clienții să își scaneze singuri produsele a căpătat proporții uriașe. Silviu Hurduzeu, deputat PSD de Caraș-Severin, consideră că această metodă de impunere a tehnologiei ar trebui să reprezinte un câștig atât pentru magazine, cât și pentru clienți. „Este o reglementare care descurajează magazinele să folosească tehnologia pentru a-și spori profiturile în dauna clienților. Dacă există beneficii tehnologice, atunci ele trebuie să se regăsească și la magazin, și la clienți. Dacă magazinul își reduce costurile prin această abordare, atunci trebuie să ofere o compensație clienților pentru că prestează un serviciu care era în obligația magazinului.”

Parlamentarul social-democrat face analogie cu spălătoriile auto în care șoferii își curăță singuri mașinile. „La o spălătorie auto self-service clientul plătește jumătate din prețul de la o spălătorie obișnuită. Tocmai pentru că la self-service clientul prestează serviciul pe care în cealaltă parte în face un angajat al spălătoriei.”

Când nu mai există opțiunea de a apela la un casier, apare o formă de discriminare, mai ales în cazul persoanelor în vârstă, consideră Silviu Hurduzeu, dând ca exemplu situația în care un cod de bare nu funcționează corect. Mulți dintre clienții în vârstă vor avea dificultăți să citească și să introducă seria numerică a codului.

„În loc să se ocupe atât de mult de cum să-și maximizeze profiturile pe seama clienților, aceste lanțuri de magazine ar trebui să manifeste un minim interes de a reduce prețurile pentru clienții lor. Este inadmisibil ca laptele să coste 2,5 lei la procesator și să ajungă la 10 lei pe raftul hipermarketurilor. Avem modelul magazinelor din Franța!”, mai spune deputatul cărășean, făcând referire la faptul că retailerii francezi au fost de acord să reducă prețurile la alimente pentru a ajuta populația să facă față inflației.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/