Investițiile făcute în ultimii ani de mediul privat în stațiunea milenară de pe Valea Cernei au început să genereze încasări tot mai mari de către industria hotelieră.
Cererea pentru vacanțe în stațiuni balneare este în creștere de la un an la altul, în timp ce interesul pentru litoralul românesc este în scădere. Investițiile realizate în structuri de cazare din zonele balneare, în centre de relaxare și tratament au schimbat percepția că zona balneo este destinată numai persoanelor cu diferite afecțiuni și au inclus produsul în oferta mai multor agenții de turism, astfel că în 2017 s-au înregistrat vânzări mai mari cu 20% față de anul precedent, și chiar peste. Interes ridicat a fost anul acesta și pentru stațiunile montane și Delta Dunării, în timp ce pentru litoral s-au înregistrat vânzări sub așteptări. Și valoarea sejururilor vândute pe vouchere de vacanță este sub așteptări, până la finalul lunii iulie fiind de numai 10,3 milioane de euro.
Din datele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, familiile cu copii, care au preferat pentru vacanța lor hoteluri cu aquapark, bazine termale, centre SPA, au fost principalii clienți în acest an. Stațiunile cele mai cerute sunt Băile Felix, Băile Herculane, Sovata, Covasna, Vatra Dornei, Călimănești-Căciulata, Băile Olănești, la un sejur mediu de 7,5 nopți.
„Pe litoral a fost un sezon cu multe provocări, care a început fulminant, cu vânzări foarte mari pe pachetele de Închirieri Timpurii, vânzări care s-au mai atenuat spre mijlocul verii, și din cauza vremii, care a fost capricioasă, și din cauza faptului că destinații externe precum Antalya au atras mai mulți români anul acesta”, a declarat Adrian Voican, prim-vicepreședinte ANAT.