Planurile mărețe ale primarului Caransebeșului de a asfalta toate străzile din oraș s-au năruit odată cu schimbarea Guvernului Dăncilă și înlocuirea lui Ion Ghizdeanu cu Nicolae Cristian Stănică în funcția de președinte al Comisiei Naționale pentru Strategie şi Prognoză, printr-o decizie a prim-ministrului Ludovic Orban.
Premierul l-a demis pe Ion Ghizdeanu, care a fost preşedinte al instituţiei încă din anul 2000. Ghizdeanu a fost unul dintre oamenii-cheie în realizarea politicilor economice ale PSD, fiind un colaborator fidel al lui Darius Vâlcov și Liviu Dragnea. În urma colaborării lui Ghizdeanu cu cei doi, Comisia Naţională de Prognoză a primit un rol major în realizarea proiectelor de infrastructură prin parteneriat public-privat (PPP) și a primit dreptul să semneze contracte pentru lucrări de infrastructură ce urmau să fie achitate din Fondul de Dezvoltare şi Investiţii, pe care guvernul Dăncilă dorea să îl alimenteze cu 10 miliarde lei.
Despre Ghizdeanu, actualul premier Ludovic Orban şi ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, au afirmat că acesta a semnat mai multe contracte de finanţare a unor proiecte de infrastructură, după ce Guvernul Dăncilă a fost demis prin moțiunea de cenzură din 10 octombrie.
Primarul Caransebeşului, Felix Borcean, a lansat cu câteva luni în urmă o informație prin care Primăria ar putea primi 60 de milioane de lei pentru reabilitarea tuturor străzilor printr-un proiect finanțat prin Fondul de Dezvoltare și Investiții, la Comisia Națională de Strategie și Prognoză. Edilul a declarat că e vorba despre un fel de împrumut, în funcție de gradul de îndatorare a municipiului, o parte din bani urmând să fie returnați pe o perioadă de 20 de ani.
Cum s-a schimbat conducerea la Comisia Națională pentru Strategie și Prognoză, liberalii având o altă viziune și declarând în repetate rânduri că nu sunt bani, Felix Borcean rămâne cu studiul de fezabilitate pentru care s-au alocat bani de la Guvern cu puțin înainte de schimbarea acestuia, precizează președintele PNL Caransebeș, Andrei Ungur.
„Rămâne cu studiul, pe care poți să-l folosești pentru accesarea de alte fonduri timp de trei ani, după care se poate actualiza după necesitate, dar deocamdată asta face. Oricum, ce a publicat primarul Felix Borcean pe pagina de Facebook a fost o listă sinteză. Acea listă prezenta toate proiectele care au fost depuse la nivel național, PSD a ieșit ca o răbufnire de orgoliu pe ultima sută de metri ca fiind finanțabile și atât. Atunci Felix Borcean a ieșit și a zis că face și drege… îi dorim succes. Eu nu vorbesc de partea birocratică în care doar ca să depună proiectul îi trebuia hotărâre de Consiliu Local. Ce s-a votat în Consiliu a fost aprobarea fondurilor pentru DALI indicatorii tehnici, dar ca să vină banii de undeva trebuia un proiect de hotărâre pentru aprobarea sumei, pentru că banii nu îi dă Guvernul și după uită de tine, suma este un împrumut. Cel mai probabil că rămâne cu studiul.”, a spus președintele PNL Caransebeș, Andrei Ungur.
Municipiul Caransebeș are un total de 70 de kilometri de străzi. Dacă proiectul ar fi fost aprobat și Caransebeșul ar fi primit fondurile sub formă de împrumut la 60 de milioane, ar trebui să returneze între 10 și 15 la sută din această sumă pe o perioadă de 20 de ani, ceea ce n-ar însemna un efort foarte mare, ne-a argumentat primarul Felix Borcean într-o conferință de presă din luna august.