Gustul de altădată al produselor tradiţionale – readus la viaţă printr-o expoziţie, în premieră, la Moldova Nouă

Weekendul trecut, expoziția produselor ecologice a producătorilor din Clisura Dunării, găzduită de Centrul de Afaceri Moldova Nouă, a captat atenția tuturor participanților la eveniment, aceștia având ocazia să admire, să deguste, dar și să achiziționeze câteva din bunătățile aranjate meticulos pe standuri, produse care au reușit nu doar se lase gura apă tuturor celor prezenți, ci au asigurat o călătorie inedită în lumea copilăriei, amintind astfel de cămara îmbelșugată a bunicii.

Savoarea diverselor bunătăți preparate în casă i-a determinat, sâmbătă, 3 octombrie, pe cetățenii orașului de la malul Dunării și nu numai să renunțe pentru o clipă la obiceiul secolului XXI, acela de a opta pentru produsele de pe rafturile supermarketurilor, gestul lor fiind un adevărat festin al papilelor gustative, dar și un imbold dat producătorilor locali pentru a continua să creadă și să investească în superioritatea calității.

Cum produsele expuse (brânzeturi, plăcinte, compoturi, gemuri, afumături etc) au fost completate într-un mod absolut inedit de portul tradițional al producătorilor, aproape că niciun participant la acțiunea de sâmbătă nu s-a putut rezuma doar la privit, prin urmare, de la mic la mare, fiecare a mai adăugat în plasa de cumpărături câte un produs autentic, gata să completeze armonia meselor în familie.

Referitor la importanța continuității unor astfel de evenimente, Terezia Berghe, ghidul turistic din Germania, unul din organizatorii evenimentului, alături de Asociația „Dunărea” Moldova Nouă, Primăria Moldova Nouă și Iron Gates Adventures, a precizat:

„Am venit în Clisura Dunării în urmă cu un an, principalul scop fiind acela de a mă ocupa, împreună cu domnul primar, Adrian Torma, și cu domnul președinte al Asociației «Dunărea» Moldova Nouă, Corneliu Martin, de promovarea turistică a zonei. Întrucât pandemia a afectat inclusiv România, noi am luat următoarea hotărâre: dacă nu putem merge pe ideea de promovare – așa cum ne-am propus inițial, atunci cel puțin să promovăm producătorii locali și produsele ecologice ale acestora. Din punctul meu de vedere, toți cei care au reușit să ne treacă pragul și să vadă rezultatul muncii noastre, cred că se vor gândi de două ori înainte de a opta pentru produsele așezate pe rafturile supermarketurilor”.