Pe lângă situația problematică din județ din cauza drumurile înzăpezite și a lipsei de curent, mulți timișeni mai au și alte probleme zilele acestea. În urma unui conflict între societățile Brai Cata și Polaris, gunoiul din zonele Sânnicolau Mare, Jimbolia, Deta și Făget nu a mai fost ridicat de câteva zile, iar situația ar putea afecta și proiectul de management al deșeurilor din cel mai vestic județ al României!
Președintele Consiliului Judeţean Timiş, Călin Dobra, a propus consilierilor o interpelare în acest sens. „Avem o situație delicată pe trei zone, gestionate de către societatea Brai Cata, care a intrat într-un conflict comercial cu societatea Polaris. Brai Cata având responsabilitatea colectării deșeurilor de la cetățeni, iar Polaris având responsabilitatea transportului deșeurilor de la stații la deponeul de la Ghizela. Nu este obligativitatea noastră și nici nu avem pârghiile de a intra într-o dispută comercială dintre două societăți, dar acestă dispută, din păcate, afectează sistemul integral de manegement al deșeurilor, prin fluxul de deșeuri care trebuie respectat în cadrul proiectului de management pe fonduri europene. Astăzi vom avea o ultimă analiză și vom lua decizia de a convoca un comitet de situații de urgență, dacă este necesar. Vom prezenta în comitet că trebuie să avem un sprijin legat de afectarea proiectului pe fonduri europene. La 31 decembrie este închiderea acestui proiect, bineînțeles, urmând monitorizarea lui pe cinci ani de zile”, a declarat Dobra.
Practic, proiectul de management al deșeurilor a costat 45 de milioane de euro, cu toate aspectele sale: construcția deponeului, construcția stațiilor, achiziționarea de autospeciale pentru transportul deșeurilor și implemetarea proiecutlui. Pentru câteva zile, s-a luat decizia ca deșeurile să fie transportate direct la deponeul de la Ghizela, însă președintele CJT spune că este o soluție temporară. De asemenea, Dobra spune că trebuie să existe o justificare oficială a unei asemenea decizii, pentru momentul când echipa de control va veni să inspecteze proiectul. „S-a luat o decizie scurtă, de două-trei zile, dar nu este decizia salvatoare, decât dacă comitetul de situații de urgență va hotârî acest lucru, astfel încât în momentul în care va veni la control echipa de fonduri europene să avem la bază niște justificări clare”, a explicat președintele CJT.
Timișoara tot mai murdară, Primăria și Consiliul Județean pasează responsabilitatea
În ceea ce privește Timișoara, atât coșurile stradale de care se ocupă Horticultura, dar și pubelele de care se ocupă Retim, printr-un contract cu ADID, se revarsă, drept dovadă și tot mai multe nemulțimiri ale cetățenilor. Dacă primarul Nicolae Robu postează poze cu tomberoane și spune că e vina ADID și CJT, Călin Dobra vorbește despre coșurile stradale. „Retimul are responsabilitatea, prin prisma contractului semnat cu ADID-ul, de a colecta deșeurile de la cetățeni, persoane fizice și juridice. Restul, ce înseamnă deșeurile stradale, e responsabilitatea primăriei. ADID-ul are un contract semnat cu cei doi operatori, Retim și Brai Cata. ADID-ul are obligația monitorizării proiectului, inclusiv ceea ce înseamnă colectarea. ADID-ul este o asociație de dezvoltare intercomunitară constitută din toate primăriile de pe raza județului Timiș și Consiliul Județean”, a spus Dobra, întrebat de subiect.
Sursă foto: FB Călin Dobra.