Începe o nouă licitație pentru alte 20 de trenuri electrice de lung parcurs, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Costurile investiției se ridică la 180 de milioane de euro, la care se adaugă 270 de milioane de euro – banii pentru întreținerea și reparațiile lor.
Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h și au o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe, clasa întâi și clasa a doua, și cel puțin 160 de locuri în picioare.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi (n.r, miercuri), spre publicare în SICAP, anunțul de participare pentru acest contract finanțat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur și rapid al pasagerilor între marile orașe ale României, pe următoarele rute:
1. Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
3. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
4. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
5. Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
6. Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
7. Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
8. Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
9. Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
10. Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași”, a anunțat ministrul Transporturilor.
Serviciile vor fi oferite inițial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate și alte rute, a mai spus ministrul, Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia.
Achiziția celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreținerii și reparațiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro.