Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, a pregătit un pachet de modernizare a legislației în domeniul achizițiilor publice, astfel încât lucrurile să se poată mișca mai rapid. „La ora actuală, 80% din timpul alocat unui proiect este consumat de birocrație. Dacă reziliezi un contract, este nevoie de aproximativ doi ani pentru a relua proiectul”, semnalează Grindeanu.
Pentru că nu este deloc mulțumit de modul în care se desfășoară lucrările pe bani publici în România, Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, a pregătit un pachet de modernizare a legislației în domeniul achizițiilor publice. Totul cu scopul reducerii blocajelor din proiecte.
„În domeniul infrastructurii de transport, statul român are nevoie de o reașezare a cadrului legislativ. Am lucrat cu colegii din Ministerul Transporturilor la un pachet de modernizare a legislației în domeniul achizițiilor publice, pe care l-am prezentat atât în coaliție, premierului Ciucă și președintelui Iohannis. Îmi doresc ca miercuri să aprobăm în Guvern aceste modificări absolut necesare pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. La ora actuală, 80 la sută din timpul alocat unui proiect este consumat de birocrație. Dacă reziliezi un contract, este nevoie de aproximativ doi ani pentru a relua proiectul”, a declarat Sorin Grindeanu.
Concret, printre altele, se dorește ca: actualizarea prețurilor să se facă din șase în șase luni; beneficiarii contractelor (CNAIR, CFR) să poată să plătească direct subcontractorii și furnizorii; în cazul rezilierii, un alt constructor va putea să preia contractul; dacă lucrările nu avansează, constructorii vor fi notificați doar de trei ori, înainte de reziliere, după care se poate intra în procedură de licitație fără publicare; obligația ca din trei în trei luni să fie emis un certificat de bună purtare.
„Statul român, cel puțin în domeniul transporturilor și infrastructurii în transport, are nevoie de o reașezare a cadrului legislativ, astfel încât implementarea anumitor proiecte să fie mult mai rapidă. În acest moment, vedem un ritm în care se desfășoară proiectele. Nu a fost niciodată în acești ani o problemă de lipsă de finanțare, ci de implementare. Că este mai bun sau mai rău un ministru, cadrul a fost același, adică unul prost, care nu vine în întâmpinarea implementării acestor proiecte”, a explicat ministrul Transporturilor.