„O rușine! O rușine ce s-a întâmplat în toți acești ani cu acel tronson de 15 kilometri”, a spus ministrul Transporturilor despre segmentul lipsă din autostrada Lugoj – Deva.
Sorin Grindeanu a povestit în fața jurnaliștilor, la Timișoara, ultima sa experianță de pe drumul național 68A, pe care toți șoferii care tranzitează zona de vest a țării sunt obligați să îl parcurgă.
„Sigur că e extrem de deranjant să cobori la Margina (n.r. de pe autostrada A1). Acum o săptămână am mers cu mașina la București. Am stat o oră la coborâre la Margina până am intrat în sensul giratoriu de unde o iei cei 10 – 14 kilometri până la Holdea unde urci din nou. O rușine! O rușine ce s-a întâmplat în toți acești ani cu acel tronson de 15 kilometri”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Acum, lucrurile par că merg bine. Constructorul a intrat deja în teren, a terminat organizarea de șantier și a început și unele lucrări. Până acum s-a decopertat traseul până la kilometrul 51 al secțiunii, mai precis până înainte de intrarea în primul tunel. Vegetația a fost și ea curățată, așa că se poate intra foarte repede în execuție.
Ministrul Transporturilor este oprimist că lucrările vor fi gata înainte de termenul din contract, care este decembrie 2026.
„Termeul limită e cel dat de contact. O să vedem cum se mobilizează, de obicei ne face surprize plăcute (n.r. constructorul)”, a spus Grindeanu.
Contractul pentru construirea lotului 2 (secțiunile E și D) al tronsonului Lugoj – Deva, de peste 9 kilometri, semnat anul trecut are o valoare de 2 miliarde de lei. Între Margina și Holdea vor fi săpate 2 tuneluri de 2,13 kilometri. Pentru acestea, constructorul a subcontractat o firmă din Bosnia specializată în astfel de lucări.