Gata cu haosul și mita la achizițiile publice din Primăria Reșița!

Lipsa unui management unitar în Primăria Reșița a creat haos de multe ori și a creat un mediu adecvat lipsei de reacție din partea administrației publice locale.

Tocmai în acest sens, pentru a elimina toate aceste minusuri care în trecut au generat și acțiuni de natură penală, abătute tocmai asupra fostului edil-șef al Reșiței, lucrurile încep să se schimbe. Imediat după ce a preluat cârma primăriei, Ioan Crina a afirmat că trebuie să facă ordine în instituția pe care o conduce, astfel că s-a apucat de treabă și a început cu schimbarea organigramei.

Am modificat organigrama, am creat o structură de control intern. S-a mers pe două direcții: am mărit personalul la compartimentul de control intern, care e acum birou și, pe lângă el, am înființat și un compartiment de management al calității. Primăria a făcut niște demersuri firave vizavi de autorizarea ISU, de exemplu, iar prin urmare tot ceea ce înseamnă managementul calității va fi pus la punct. Suntem acum în tratative de implementare. Va dura ceva, dar cred că în cinci-șase luni lucrurile se vor rezolva. În plus, am înființat un serviciu de achiziții publice, unic pe primărie. Practic, tot ce se achiziționează se face prin acest serviciu. Asta însemnând … lucrări, studii de fezabilitate … și așa mai departe”, a afirmat Ioan Crina, viceprimarul cu atribuții de primar.

leader board 728 x 90 px

Potrivit acestuia, dacă există un singur birou responsabil de tot ceea ce primăria achiziționează se stabilește oarecum o ordine de mult așteptată, pentru că aceleași persoane cunosc regulile, îi îndrumă pe cei care participă la licitații și, poate cel mai important, în cazul în care se fac greșeli funcționarii pot fi trași la răspundere.

De asemenea, actualul lider al administrației publice locale a schimbat și conducerea unor direcții, dar a făcut modificări importante și la Direcția de Patrimoniu, acolo unde a numit șefi direct responsabili de diverse probleme, cum ar fi parcările sau școlile.