Fundația Activity aruncă mănuşa! Se caută brand turistic pentru Banat!

Peisagiști, arhitecți, oameni de cultură, businessmeni şi jurnaliști s-au adunat la Restaurantul La Dora din Reşiţa pentru a dezbate situația turismului din Banat, la invitația Fundației Activity.

Manifestarea a fost una din acțiunile prevăzute în proiectul „Oportunități și brand turistic în Banatul Montan”, proiect finanțat prin IPA CBC România-Serbia, în care Fundația Activity din Reşiţa i-a avut parteneri pe Primăria Veliko Gradiște și cea din Moldova Nouă.

Introducerea subiectului în dezbatere a fost făcută de către Nadia Potoceanu, președintele Fundației Activity, care a fost și moderatorul întâlnirii. S-a discutat apoi despre afaceri sustenabile în turism, despre un brand turistic al Banatului, plecându-se de la macheta stilizată a primei locomotive cu abur construite la Reșița. Aceasta a fost și cea mai animată discuție, propunerile fiind diverse și venind din toate părțile. Ca ajutor, cei prezenți au completat și un chestionar pe probleme de turism, chestionar care aborda și el problema brandului turistic al Banatului.

„Manifestările sunt organizate în cadrul proiectului «Challenge and opportunity for tourism development in our common county», un proiect finanțat pe programul INTERREG IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia”, a spus Marius Lengyel, purtătorul de cuvânt al Fundației Activity.

Proiectul are ca obiectiv îmbunătățirea standardelor de calitate a vieții în regiunea proiectului prin promovarea turismului tematic, susținerea și extinderea rețelei de cooperare durabilă între operatorii de turism din zona transfrontalieră și stimularea dezvoltării turismului.

În cadrul aceluiași proiect, Fundația Activity a desfășurat mai multe activități și în anul 2017, cum a fost marcarea Zilei Mondiale a Turismului, o vizită la Monumentul Turismului din Rusca Montană, o expoziție culinară și marcarea Zilei Dunării la Moldova Nouă.

Printre rezultatele așteptate ale proiectului se numără realizarea a 7 trasee turistice marcate și dotate cu mobilier specific în regiunea transfrontalieră. „Eu aș vrea ca unele dintre ele, cele de la Moldova Nouă, să fie dotate cu mobilier stradal făcut din lemn și de cineva cu certificat de producător tradițional”, a spus Nadia Potoceanu, președintele Fundației Activity.

Fundația spune că se va mai realiza o aplicație IT cu informații despre obiectivele turistice din Banat, pentru PC și smart-phone, un film despre turismul medical și religios, dar și 100 de CD-uri care descriu obiectivele turistice românești și sârbe și legenda lor.

În cadrul acestui proiect, 40 de persoane (profesioniști, femei și tineri) vor fi instruite pentru meșteșuguri specifice și munca în turism. Parteneri în proiect sunt Primăria Veliko Gradiște din Republica Serbia și Primăria Moldova Nouă.