A fost demarată achiziția serviciilor de proiectare pentru Inelul IV Vest –conexiunea strada Gării – bulevardul Dâmboviţa. Proiectul va asigura o nouă conexiune între partea de nord și de sud a orașului, inclusiv prin construcția unui nou pod peste canalul Bega, precum și lărgirea bd. Dâmbovița până la intersecția sa cu str. Ion Barac.
Lucrările vor viza construcția unui drum nou, cu două benzi pe sens și linie de tramvai în zona mediană, în prelungirea Căii Bogdăneștilor, prin pasajul inferior Solventul, până în bd. Dâmbovița, construcția unui pod peste Canalul Bega, lărgirea bd-ului Dâmbovița, de la noul pod construit până la intersecția cu str. Ion Barac, inclusiv echiparea cu linie de tramvai, construirea de piste pentru biciclete și de trotuare pe toată lungimea drumului nou construit. Pistele pentru biciclete vor fi prevăzute în infrastructura drumului și a podului.
„Podul Solventul va fi primul nou construit în Timișoara după Revoluție și va asigura o conexiune extrem de necesară între nordul și sudul orașului, respectiv zonele Mehala-Ronaț-Blașcovici și Dâmbovița-Calea Șagului. Împreună cu pasajul Solventul, această investiție reprezintă cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din ultimii zeci de ani în Timișoara și vor asigura închiderea Inelului IV de circulație în zona de vest a municipiului.”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Proiectul are în vedere conexiunea cu celelalte aflate în derulare, cum ar fi reabilitarea liniilor de tramvai de pe Calea Bogdăneștilor, finanțat din POR 2014-2020 și aflat deja în execuție, linia nouă de tramvai Solventul-Gara de Nord – la care se lucrează la elaborarea proiectului tehnic și pasajul inferior Solventul – aflat în proiectare, proiecte care demarează cu bani de la bugetul local.
Valoarea totală estimată a investiției Inelul IV Vest este de aproximativ 78 milioane de lei cu TVA. Valoarea totală estimată a serviciilor de proiectare, inclusiv TVA, este de 1,1 milioane de lei, fără TVA, achitată din bugetul local, dar recuperată ulterior din fonduri europene.
Termenul de prestare este de 210 zile eşalonate pe trei etape. Prima etapă presupune întocmirea studiului de fezabilitate, obținerea studiilor, avizelor şi acordurilor de principiu necesare, etapa a doua presupune obținerea autorizației de construire, iar etapa a treia presupune întocmirea proiectului tehnic de execuție și a unor documentaţii și predarea acestora beneficiarului în maximum 60 de zile de la ordinul de începere pentru proiectul tehnic.