FOTO: Studenții reșițeni iubesc cartea!

După minivacanța intersemestrială, în care studenții au avut timp de odihnă după lunga sesiune de examene și colocvii,  cursanții s-au întors la universitate de câteva zile, dornici de a studia marketingul, administrația publică sau orice altă  specializare aleasă.

Se spune că tinerii din ziua de azi nu mai citesc, ci preferă distracția sau să se așeze confortabil în fața calculatorului, socializând intens cu prietenii. Lucru parțial neadevărat, cel puțin așa confirmă studenții Universității din Reșița, care au ales să își petreacă după-amiaza în incinta librăriei Diverta din Reșița, discutând intens despre diferite subiecte. De la cărți de specialitate în afaceri, în administrație publică sau beletristică, studenții au ajuns să dezbată probleme de voluntariat sau chiar politică ori diferite mișcări politice cum ar fi comunismul, deși mulți dintre aceștia au prins doar câțiva ani de comunism.

Tinerii citesc și caută lucruri noi, probabil asta este problema că uneori ideea de lectură nu este promovată cum trebuie.Va trebui să găsim un subiect comun. Fiecare are un orizont cultural diferit și interese diferite, poate că unii sunt la marketing sau științe sociale și vor să dezvolte acest subiect, alții sunt la administrație publică și îi interesează mai mult subiectele legate de juridic, iar alții iubesc lectura, beletristica”, a declarat unul dintre studenți.

Studiile spun altceva

Un studiu realizat de cunoscutul ziar Daily Mail confirmă faptul că studenții preferă să facă orice altceva în bibliotecă decât să citească, mai ales dacă au şi un computer conectat la Internet în faţă. Doar 18% din timpul petrecut în bibliotecă este dedicat cititului, studenţii fiind distraşi de multe alte activităţi în timpul vizitei la bibliotecă.

Iată ceea ce preferă să facă studenții la bibliotecă sau în librărie:

– 18% din timp citesc;

– 11% din timp stau pe Facebook;

– 9% din timp intră pe site-uri non-educaţionale;

– 5,6% din timp lucrează în grup;

– 4% scriu mesaje (SMS-uri şi e-mailuri);

– 2,6% din timp citesc ştiri pe Internet;

– 2,1% se uită la clipuri pe You Tube;

– 1,1% fac shopping online;

– 0,7% dorm.

[slickr-flickr search=”sets” set=” 72157641230439193″]

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/