Echipele antreprenorului lucrează și pe caniculă pe șantierul Centurii Timișoara Sud. Lucrările trebuie să fie gata în vara viitoare, dar sunt premise să fie termminate mai devreme.
În aceste zile, constructorul îndepărtează vegetația crescută cât timp șantierul a stagnat, dar compactează și balast.
„Pe șantierul centurii de ocolire Timișoara Sud, echipele antreprenorului fac lucrări pregătitoare pentru continuarea lucrărilor: îndepărtarea vegetației, nivelare și decopertare. În zona Urseni, se așterne și se compactează balast”, a transmis DRDP Timișoara.
În primele zile din iulie a fost dat ordinul de începere a lucrărilor. Constructorul actual, un concern dinc are face parte și Spedition UMB, compania românească ce continuă și lotul II din autostrada Lugoj – Deva, mai are de realizat 40% din centură.
„A fost emis ordinul de începere pentru Centura Sud (n.r, în 7 iulie). Am făcut acea licitație nouă, azi s-a dat ordinul de începere, UMB a primit ordinul, de luni va face organizarea de șantier, vor intra în forță. Termenul de execuție este de 12 luni, dar eu sunt convins că va fi redus la 7 – 8 luni maximum”, declara Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, când s-au reluat lucrările.
Contractul cu fostul constructor, compania italiană Tirrena Scavi, a fost reziliat în decembrie 2022, la acea dată, progresul lucrărilor fiind de 58,26%. În urma licitației organizată de CNAIR, contractul a fost adjudecat, în iunie, de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Valoarea contractului este de aproape 400 de milioane de lei, iar fondurile sunt asigurate prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027. Lucrările vor avea o garanție de 10 ani.