FOTO. Cadou pentru timișoreni. Tramvaiul Bozankaya va fi pus în circulație până la Crăciun

51719549143 92efb781f8 k
1000x100 (2) STPT job 1000x200

Reprezentanții Primăriei Timișoara spun că noul tramvai turcesc produs pentru orașul de pe Bega va intra, în sfârșit, în circuitul transportului în comun chiar în această lună. Garnitura a trecut toate testele și are documentele aprobate de Autoritatea Feroviară Română. 

Noul tramvai va circula, pentru început, pe linia 1. Ulterior, pe liniile 2 și 9. Doi vatmani de la Societatea de Transport Public din Timișoara au fost instruiți de specialiștii companiei turcești producătoare ca să poată conduce noul tramvai.

51720166730 4c70e1ea91 k

„Este un tramvai nou care nu a mai circulat nici în România, nici în Europa și la fel ca o mașină nouă, spre exemplu, pe care un producător o produce, are nevoie să fie certificată. Instituția care eliberează un astfel de certificat în România este ANFR. Producătorul a făcut un contact cu ANFR pentru eliberarea agrementului. Din păcate, la nivelul Ministerului Transporturilor au fost diferite reorganizări de-a lungul timpului, între ANFR, ONFR și alte instituții din subordine care reglementează transportul feroviar sau cu tramvaie, iar tot acest proces care în mod normal trebuia să dureze 2-3 luni s-a prelungit și în loc să îl avem în septembrie, îl avem acum în decembrie. Noi am primit, deși nu ar fi trebuit să primim acest agrement și azi l-am trimis înapoi la București, la Bozankaya, care este posesorul de drept al acestui document. Apoi declanșăm recepția tramvaiului ca să îl putem introduce pe traseu începând cu luna decembrie.”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

51720167525 8a18e325e9 k

51719548773 7c35c44165 k

1000x100 (3) 1000x100 (4)

Tramvaiul a trecut, de când a fost adus la Timișoara, prin aproape 100 de teste. Agrementul pe care l-a emis ANFR este unul pe 6 luni, explică viceprimarul.

„Au fost făcute aproape 100 de teste de tracțiune, frânare, de tragere, pe sistemele electronice. Practic, toate componentele electronice și mecanice au fost testate independent, toate testele au fost trecute cu brio de tramvai, nu există niciun fel de probleme în operarea tramvaiului. Mai sunt două teste care trebuie să fie făcute, pentru că agrementul pe care l-am semnat este unul condiționat, nu este unul final, e pe 6 luni. E nevoie de o vizită în Turcia, la fabrica de producție, această vizită nu a putut fi făcută acum din motive de primărie din cauza pandemiei, dar anul viitor o vom face. Și mai este nevoie de niște declarații pentru sistemele electronice pe care le vom primi. Sunt chestiuni birocratice care vor fi rezolvate la începutul anului viitor, dar ele nu împiedică operarea și utilizarea tramvaiului.”, a mai spus oficialul Primăriei Timișoara.

51719293516 b4f80016f3 k

51718488407 89588aee69 k

Cu o lungime de 30 de metri și o capacitate de 251 de persoane, 48 pe locuri și 203 în picioare, tramvaiul are o eficiență energetică crescută, fiind cu 2,5 tone mai ușor decât vehiculele din clasa lui. La această dată, tramvaiul este în custodia STPT, adăpostit în depoul de pe bulevardul Dâmbovița. Anul viitor vor veni toate celelalte 20 de tramvaie cumpărate de primărie, potrivit angajamentului producătorului. Rând pe rând, toți vatmanii STPT vor fi instruiți să le poată conduce. Societatea are angajați acum 115 vatmani.

Brantner 1000x100px Muzeul TM
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/