Nicolae Bitea, fostul director al STPT, răspunde acuzațiilor grave făcute de Dominic Fritz, care a afirmat că societatea se află într-o situație „dezastruoasă”, fiind plină de datorii și cu numeroși angajați noi la birouri. „Administrația Fritz minte cu nerușinare ca să-și acopere incompetența. Sper din toată inima ca la STPT să nu se ajungă într-o situație similară cu cea de la Colterm”, spune Nicolae Bitea.
Nemulțumit de activitatea Societății de Transport Public Timișoara, Dominic Fritz a anunțat că a propus consiliului local demiterea Consiliului de Administrație al companiei. Primarul Timișoarei spune că STPT a adunat datorii uriașe în ultimii ani, dar și că începând din 2018, au fost angajate 221 de persoane, dintre care majoritatea la birouri.
„Sunteți cu toții conștienți de dosarul penal ce există pentru fostul director la STPT, care are legătură cu promisiuni de angajare în schimb pentru niște favoruri politice. Așa că nu trebuie să ne mire de unde au apărut aceste persoane care au fost angajate în STPT și care încarcă foarte mult cheltuielile și bugetul acolo”, declară Dominic Fritz.
Revoltat de acuzațiile făcute de primarul Timișoarei, Nicolae Bitea, fostul director al STPT, a transmis un punct de vedere. Astfel, administrația Fritz este acuzată de incompetență.
„Administrația Fritz minte cu nerușinare ca să-și acopere incompetența! Am urmărit declarațiile primarului Dominic Fritz referitoare la situația de la STPT, precum și așa-zisele justificări aduse pentru a motiva solicitarea de demitere a Consiliului de Administrație al acestei societăți. Pentru a înlătura din start orice speculații, mă voi referi strict la aspecte concrete, cu cifre și date verificabile, care figurează în evidențele societății și prin care se poate demonstra chiar și la ora 3 noaptea (ca să-l citez chiar pe primarul municipiului) că administrația Fritz minte de îngheață apele ca să-și acopere propria incompetență”, a afirmat Nicolae Bitea.
Fostul șef al STPT spune că Dominic Fritz a mințit cu privire la numărul persoanelor angajate la birouri, cu scopul de a-și atrage un capital de imagine.
„Spune domnul primar că în ultimii trei ani au fost angajate peste 200 de persoane, la birouri, nu ca șoferi sau vatmani, cu intenția evidentă de a-și atrage un capital de imagine. Numai că cifrele îl contrazic total și spun cu totul altceva: în 2018, când am devenit director, am găsit 139 de persoane la TESA și am lăsat doar 111 în 2021, când am plecat, deci cu 28 mai puține, nu cu 200 mai multe, cum minte domnul primar. Se poate verifica în programul Revisal, concret, pe cifre, nu pe vorbe aruncate pentru capital politic. Mai spune Dominic Fritz că nu s-au angajat șoferi și vatmani. Este o altă minciună sfruntată, pentru că datele din scriptele societății arată cu totul altceva: am găsit 265 de astfel de angajați (șoferi și vatmani) în 2018 și am lăsat 383 în 2021, deci cu 118 mai mulți. Rezultă, așadar, o creștere de aproape 50 la sută. Și asta se putea verifica, domnule primar, dacă ați fi fost interesat de binele timișorenilor și nu doar de propria dumneavoastră imagine. De asemenea, când am venit în funcția de director erau 115 unități în trasee (autobuze, troleibuze, tramvaie). După trei ani, când am plecat, numărul acestora ajunsese la 168”, a declarat Nicolae Bitea.
Fostul director al STPT a vorbit și despre datoriile companiei, de care s-a plâns și Dominic Fritz, precizând că Societatea Metropolitană de Transport Timișoara a încercat să-l saboteze, președinte al consiliului director fiind viceprimarul USR Ruben Lațcău.
„Când am plecat, în 2021, mai erau doar 12 milioane de lei (scadente) și 17 milioane de lei (în total). Acum, au ajuns deja la 22 de milioane de lei, iarăși, un lucru verificabil. Totodată, când am venit ca director, datoria la ANAF era de 72 de milioane de lei și am coborât-o până la 22 de milioane de lei (o diminuare cu aproximativ 75 la sută), până a venit pandemia. Lucrurile s-au înrăutățit după ce SMTT nu a mai recunoscut facturi în valoare de 61 de milioane de lei, pe care potrivit contractului ar fi trebuit să le achite. A fost efectiv, un act de sabotaj la adresa mea și a STPT din partea SMTT, care îl avea ca președinte al consiliului director și al adunării generale a acționarilor pe… Ruben Lațcău, viceprimarul USR! Se poate proba și asta, fiind chiar un proces în instanță. Cu aceeași degajare mai spune domnul primar că vremea sineurilor politice a trecut și că e momentul să avem companii eficiente în Timișoara. Mă frapează lejeritatea cu care vorbește tocmai domnia sa de sinecuri politice, când mai toate structurile din subordinea sa au fost împânzite de membri USR. Mă opresc doar la secțiunea de transport, mai exact la SMTT, unde în noiembrie a fost angajat un tânăr de la USR care a ajuns în câteva luni director”, a precizat Nicolae Bitea.
În final, fostul șef al STPT a afirmat că speră ca societatea să nu ajungă un dezastru, la fel cum s-a întâmplat în cazul Colterm.
„La fel de mult mă șochează cum poate conducerea primăriei să aducă vorba de companii eficiente, când avem exemplul clar al dezastrului de la Colterm, gestionat execrabil de actuala administrație a Timișoarei. Și acolo se pot proba deciziile păguboase care îi afectează pe timișoreni. Tot prin cifre, la facturi, din păcate! Am nădejdea că timișorenii nu vor mai intra în acest joc de imagine al primarului și vor verifica atent toate informațiile lansate dinspre primărie, făcute doar ca un exercițiu de imagine. Sper din toată inima ca la STPT să nu se ajungă într-o situație similară cu cea de la Colterm, cu toate că actualele demersuri ale administrației Fritz conduc spre un eșec asemănător cu cel de la compania de termoficare”, a concluzionat Nicolae Bitea.