Liniile, dar și alte mijloace fixe care au aparținut vechiului sistem public de transport local vor fi date la casat! O comisie tehnică din cadrul Primăriei Reșița va analiza ce componente vor ajunge la fier vechi.
Austriecii de la Porr Construct, câștigătorii proiectului privind modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița, au intrat de astăzi în pâine, odată cu semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Aceștia vor avea la dispoziție 24 de luni pentru a realiza o nouă cale de rulare, pe care ulterior vor circula cele 13 tramvaie produse pentru Reșița de turcii de la Durmazlar.
În acest context, aleșii locali, întruniți astăzi în ședință ordinară, au aprobat scoaterea din funcțiune și casare în vederea începerii procedurii de demolare și valorificare a mijloacelor fixe ce au deservit transportul public local cu tramvaie electrice, precum și a conductei de transport apă potabilă aflată în zona verde ce delimitează cele două sensuri de circulație de pe Bulevardul Republicii, între Intim și Victoria.
„Astăzi s-a semnat ordinul de începe a lucrărilor pentru proiectul privind reintroducerea tramvaiului la Reșița. Asta înseamnă că tot ceea ce a existat ca mijloc fix și a aparținut de vechiul sistem public de transport local trebuie casat, și aici putem enumera: firul contact, calea de rulare, elementele de beton care au deservit calea de rulare, stâlpi și tot ceea ce înseamnă echipamente din cele două stații de redresare, celule electrice, echipamentele electrice ce au susținut firul contact etc. Casarea va fi gestionată de către o comisie tehnică, care va merge în teren și va analiza ce anume poate fi refolosit, și ce anume se valorifică prin predare la fier vechi.”, a declarat la finalul ședinței de Consiliul Local, șeful Direcției de Patrimoniu, Liviu Gârtoi. Prima zonă afectată de începerea lucrărilor este cartierul Govândari, mai exact, tronsonul cuprins între Renk și Intim.
Proiectul privind reintroducerea tramvaiului la Reșița mai cuprinde și reabilitarea depourilor, noi spații de garare, două stații de redresare noi, dar și modernizarea infrastructurii rutiere, începând de la Kaufland și continuând pe relația Victoria – Intim – Centrul UBB Reșița – Centrul Civic – Piața Republicii din Muncitoresc.