Administrația Bazinală de Apă Banat a solicitat de urgență fonduri pentru începerea lucrărilor de reparații la ruptura din digul de la Pohalma. Cererea pentru alocarea banilor a fost adresată autorităților guvernamentale, la o întâlnire de lucru la care a participat și directorul general al Administrației Naționale Apele Române, Ervin Molnar.
„Pentru digul rupt în zona Pohalma de la Lugoj am solicitat deja fondurile necesare pentru a putea începe refacerea cât mai repede, astfel încât să închidem breșa care s-a creat acolo și să fim asigurați pentru perioada următoare. Noi am solicitat ca execuția lucrărilor să o putem face în regie proprie, cu angajații și utilajele de la Apele Banat. Avem nevoie doar de finanțare pentru achiziționarea motorinei. Pentru reparațiile de urgență ce trebuie executate în Timiș și Caraș-Severin am avea nevoie de 500.000 lei. Noi ne dorim să putem începe lucrările în cel mai scurt timp și sperăm să putem termina în două-trei luni, să nu avem probleme la toamnă, în cazul în care vor fi ploi abundente”, a precizat Titu Bojin, director în cadrul ABA Banat.
Acesta a mai transmis că instituția din care face parte a reușit să obțină aprobarea pentru un proiect de consolidare și înălțare a sectoarelor critice de dig de pe râul Timiș, pentru care speră să obțină și finanțare. Este prevăzută supraînălțarea digurilor, între Lugoj și Șag, cu valori de la 50 cm și până la 1,20 m, acolo unde se impune această intervenție tehnică.
Vă reamintim că în 19 iunie, în digul de la Pohalma, râul Timiș a creat două breșe de aproximativ 30 metri fiecare, la o distanță de 100 de metri între ele. Din această cauză au fost inundate mai multe parcele agricole, dar și patru ferme de animale. Atunci, pompierii și angajații de la Apele Române Banat au intervenit de urgență și au evacuat 22 de persoane, 12 copii și 10 adulți, dar și 100 de vaci. De asemenea, alte 10 persoane s-au autoevacuat. Numai la stațiunea de cercetare Pomicolă Pohalma, apa a depășit un metru și a inundat 100 de hectare de culturi, dar și clădirile administrative.