Primarul demis de prefectul Cristian Gâfu răspunde acuzațiilor referitoare la faptul că în primul său mandat nu a avut proiecte cu care să se poată lăuda acum, în campanie electorală. Felix Borcean este conștient că oamenii cataloghează drept realizări doar ceea ce e vizibil, însă îi anunță că a pregătit un proiect prin care administrația locală va accesa aproximativ 80 de milioane de lei cu care să asfalteze aproape întreg Caransebeșul.
Gurile rele îl acuză pe Felix Borcean că primul său mandat ar fi fost un eșec, un mandat care s-a încheiat fără rezultate vizibile. Primarul suspendat le spune însă că tocmai asta a făcut: a pregătit terenul pentru următorii 4 ani, atunci când lucrurile vor prinde contur.
„Mă voi strădui să pătrundă în casele fiecărui caransebeșean acest mesaj. Nu am stat degeaba, nici funcționarii din Primărie, nici primarul. Am creat premizele pentru un al doilea mandat mai bun cu proiecte care trebuie să își urmeze cursul și cred eu că o continuitate de opt ani este una suficientă pentru un primar. De aceea nici nu vreau să mai candidez la Primăria Caransebeș. Să vină altcineva, să pregătim proiectul pentru altcineva, să fie o persoană competentă din toate punctele de vedere și caransebeșenii să nu ezite să-i acorde încrederea”, spune Felix Borcean.
Candidatul independent la Primăria Caransebeș spune că și acest lucru se află printre planurile sale pentru perioada 2020-2024: să găsească omul potrivit care să ocupe funcția de primar după încheierea celui de-al doilea mandat al său. „Pentru asta mă voi strădui și în cei patru ani, să promovez o astfel de persoană, eventual să o propun unui partid politic dacă va vrea să candideze din partea unui partid politic sau să fie independent ca mine, și pentru asta trebuie să demonstrez că a fost o rețetă de succes calea aceasta a independenței edilitare”, a explicat Felix Borcean.
Candidatul susținut de PMP, PSD și PPUSL este conștient că oamenii au tendința de a cataloga drept realizări lucrurile vizibile, cum ar fi rețeaua stradală, „să nu se mai împiedice mașina în gropi, să ai o apă foarte bună sau o apă de calitate. Dacă o ai, nu mai remarcă nimeni, dar dacă nu o ai este o problemă și la noi este această problemă, nu ține neapărat de primar să ai canalizare și apă peste tot, e o chestiune care ar trebui nici să nu mai discutăm în perioada aceasta avansată tehnologic sau lipsa gazului sau existența gazului sau, mă rog, tot felul de alte probleme, astea sunt lucrurile care contează la oameni. Dar cel mai mult contează drumurile”, spune Felix Borcean.
a href=”https://www.facebook.com/fborcean”>
Primarul demis de prefect cu doar o lună înainte de alegeri explică și de ce nu a făcut asfaltări în ritmul în care și-ar fi dorit caransebeșenii: pe multe drumuri se lucrează încă și acum la introducerea rețelei de apă și canal sau la îngroparea rețelei de gaz, așa că ar fi fost o bătaie de joc să asfalteze doar pentru ca drumurile să fie sparte din nou. „Ce s-ar fi întâmplat dacă eu aș fi fost beneficiarul unui astfel de proiect PNDL și aș fi avut posibilitatea să asfaltez tot Caransebeșul și după aceea să vin să-l răvășesc, că este în mandatul ăsta, că era în mandatul viitor, mi s-ar fi părut o prostie”.
Felix Borcean le răspunde și celor care îl acuză că nu ar fi asfaltat nici măcar o stradă de la un capăt la celălalt în 4 ani de mandat. „Sunt, dacă nu mă înșel, vreo 15 străzi care au fost asfaltate cap-coadă, sunt vreo 15 km de străzi, Caransebeșul având o tramă stradală de vreo 70- 80 km în total și se lucrează în continuare”.
Ceea ce nu știu mulți locuitori ai Caransebeșului este că orașul lor va fi asfaltat în totalitate printr-un proiect de anvergură. „Noi am demarat un proiect foarte ambițios, foarte important de asfaltare a întregului Caransebeș și nu numai asfalt, și trotuare. Prima parte pe fostul FDI, care am înțeles că reînvie sub o altă denumire. Am înțeles că s-a redeschis o altă poartă, iar noi in momentul acesta suntem pregătiți 100% să accesăm aceste fonduri și e vorba de o sumă importantă, circa 80 de milioane de lei pentru asfaltarea unei părți foarte importante, undeva la 80- 90% din municipiul Caransebeș. Pe de altă parte, există premisele de accesare a fondurilor europene pentru că toată lumea spune «de ce nu accesați fonduri europene pentru asfaltare». Simplu: nu există fonduri europene pentru străzi, pentru asfalt. Toate asfaltările, dacă vrei să le faci, le faci fie pe bugetul local, fie pe fonduri guvernamentale. Și la Reșița primarul Popa a apelat la un artificiu pentru a putea asfalta artera principală și anume a ales reintroducerea tramvaiului care vine la pachet cu asfaltarea străzilor”, a subliniat Felix Borcean.
(E)