Fără presiune! În plină caniculă, apa nu ajunge la etajele superioare! O problemă de „doar” 20 de ani

Lugojenii se plâng și în prezent, la fel ca în urmă cu două decenii, de lipsa presiunii și a calității apei potabile în aproape tot orașul. Pe anumite străzi, dar în special la blocuri, principala sursă a vieții evită să „irige” etajele trei și patru. De ce?

Pentru că noua rețea de apă, la care se lucrează de peste un deceniu, deși este „nouă”, din cauza lipsei modernizării subsolurilor tehnice de la blocuri este nefuncțională, iar apa este furnizată tot pe vechea rețea. În plus, prin Lugoj, toate țevile, fie ele noi sau vechi sunt sparte, astfel că personalul de la Meridian 22 abia mai face față avariilor. Și asta se întâmplă într-un oraș european în care administrația locală a lucrat de fațadă, și nu nemțește, cum spun bănățenii.

„Cartoful fierbinte” este aruncat între Meridian 22 şi Uzinele de Apă, în timp ce lugojenii acuză reparaţiile dese şi proaste. Nemulţumirea este exprimată deschis, prin diverse reclamații.

„De sâmbătă, pe Salcâmului suntem fără apă! Am sunat la Meridian şi un nene îmi zice că problema nu e la ei, e la uzină şi să sun la aia. Zis şi făcut, evident nici la ei nu e nicio problemă şi, de fapt, sunt din nou două avarii, că incompetenţii ăia aşa bine repară. Vi se pare normal să fii pasat ca o minge, de la o instituţie la alta, şi nimeni să nu facă nimic?! Şi de trei zile să nu ai apă?! Tot la două săptămâni apare câte o avarie în zonă, că aşa bine se repară, aşa oameni competenţi avem! Credeţi-mă că m-am săturat şi s-au săturat şi restul vecinilor să se tot plângă. Aceeaşi treabă de mântuială, bătaie de joc”, se plânge Varinia Suciu.

„Pe Strada Cernei, facem foarte greu şi rar duş, la etajele superioare, din cauza presiunii scăzute! De ani buni umblăm de colo până colo, să rezolvăm problema… Ultima concluzie: nu sunt fonduri pentru investiţii în forări noi”, răspunde prof. Nina Molnar, de pe Strada Cernei.

La blocurile de pe Strada Grozăvescu, la etajele II şi III (vorbim de imobile cu trei etaje) nici nu se pune problema de apă caldă, presiunea e foarte slabă. Centralele de apartament nu pornesc şi nici măcar apă rece pentru spălat nu este, curge doar un firişor firav. Situaţia este identică pe Străzile Cernei şi Mihai Viteazul, cea de lângă Parcul Gării, unde cetăţenii măcar au la îndemână mult hulitele fântâni de cartier, foarte utile pe canicula asta. Nici la blocul cel vechi, cu patru etaje, de pe Strada Bălcescu situaţia nu s-a remediat, presiunea apei fiind foarte slabă. Înlocuirea vechilor reţele cu cele noi, cu ţevi de plastic, s-a întârziat foarte mult, iar situaţia pe Strada Grozăvescu e foarte proastă.

Directorul Meridian 22, economistul Florin Iovescu, nu neagă problemele, ba chiar spune că recent au fost probleme cu apa la etajele superioare în cartierele Micro II, III și IV.

„În principiu, este vorba de trei elemente: verificăm presiunea la intrarea în bloc, unde parametri trebuie să fie de 2,5 bari, conform contractului cadru de furnizare a apei potabile, apoi sunt țevile interioare și la urmă, instalația și robinetele din fiecare apartament. Problema noastră este presiunea la intrarea în bloc. Dacă aceasta e suficientă, oamenii trebuie să acționeze la interior. Problemele sesizate nu sunt singurele. Cazuri similare am avut zilele trecute în Micro II, III și IV. În Micro IV, la Blocurile I-III, au fost mari probleme cu presiunea, chiar nu au avut apă deloc la etajele III și IV. Problema a fost a noastră, am remediat-o. În Micro II și Micro III am avut branșamente și țevi colmatate, în Micro III am schimbat și robineții. Primim cereri scrise de la asociații, cereri oficiale semnate de președinții de asociații, dar putem să facem intervenții și la sesizarea persoanelor fizice”, a declarat Iovescu.