Exproprieri de milioane de euro pentru modernizarea căii ferate Caransebeș-Timișoara

Înaintează proiectul privind reabilitarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad. Ministerul Transporturilor va plăti șapte milioane de euro pentru exproprieri, astfel încât investiția de peste trei miliarde de lei să poată fi realizată. 

Ministerul Transporturilor mai face un pas important în ceea ce privește modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad. Astfel, pe site-ul ministerului a fost pus în dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea declanșării procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aflat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad”.

În județul Caraș-Severin, aceste terenuri se află pe raza unităților administrativ-teritoriale Caransebeș, Păltiniș, Constantin Daicoviciu, în județul Timiș – Topolovățu Mare, Recaș, Remetea Mare, Ghiroda, Dudeștii Noi, Sânandrei, Ortișoara, Govojdia, Lugoj, Coșteiu, Timișoara și Belinț, iar în județul Arad – Arad, Vinga, Șagu și Vladimirescu.

Potrivit proiectului, pentru exproprieri este necesară o sumă de aproximativ șapte milioane de euro.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Vă reamintim că modernizarea căii ferate Caransebeș – Arad – Timișoara este o investiție care se ridică la peste trei miliarde de lei. Concret, se dorește reabilitarea a două loturi. Primul lot este cuprins între Caransebeș și Lugoj, iar cel de-al doilea, între Lugoj și Timișoara Est. La finalul lucrărilor, trenurile vor putea circula pe acest tronson care are o lungime de 94 kilometri cu o viteză de până la 160 km/h.

De asemenea, vor fi modernizate stațiile și haltele de pe această linie, vor fi construite pasarele și va fi ridicat nivelul peroanelor. Totodată, se dorește dublarea liniei pe toată lungimea și înlocuirea de poduri și podețe.

Pe de altă parte, despre un alt proiect important pentru infrastructura feroviară din vestul țării nu se mai aude nimic. Este vorba de calea ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră, pe care ar urma să circule un tren rapid. Mai precis, se dorește implementarea unei soluții de transport de tip „train-tram” pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord, care va lega Banatul Montan de Banatul de șes.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/