Un profesor universitar din Timişoara a avut, luni, o amplă întâlnire cu angajaţii Primăriei Reşiţa, pe tema modernizării liniilor de tramvai.
Primarul Ioan Popa nu vrea să se dea bătut şi încă mai caută soluţii pentru a reda Reşiţei tramvaiul. Aşa se face că a invitat luni, 4 iulie, un profesor universitar timişorean, specialist în transporturi, care să analizeze, împreună cu angajaţii Primăriei, posibilitatea modernizării liniilor de tramvai. Popa spune că este conştient că nu se vor putea face lucrările necesare doar din bugetul Reşiţei, dar precizează că, dacă se lucrează serios pe fonduri europene, este posibil să fie identificată o asemenea finanţare care să permită municipalităţii să reintroducă circulaţia tramvaielor, cel puţin pe principalele trasee din oraş.
Pentru celelalte trasee, cel mai probabil vor fi avute în vedere autobuze hibrid sau electrice, mai ales că aceasta a fost şi opţiunea prevăzută în Planul de Mobilitate Urbană al Reşiţei. De altfel, potrivit aceluiaşi document pus în dezbatere publică de către autor, SC Metroul Bucureşti SA, Primăria Reşiţa acordă la această oră pentru RO-A-Tir, societatea de transport în comun, un „ajutor de stat mascat” prin schema de subvenţii aprobată, ceea ce poate atrage municipalităţii măsura de infringement impusă de Uniunea Europeană.
Tocmai din această cauză, Primăria Reşiţa şi-a asumat, prin adoptarea acestui Plan de Mobilitate Urbană, să schimbe operatorul de transport în comun sau să reia acest serviciu public, cu folosirea de mijloace de transport în comun ecologice, tramvaiul fiind, de departe, cel mai eficient, dar şi cel mai ecologic mijloc de transport în comun de suprafaţă de la această oră.