Concluziile Raportului de Expertiză Criminalistică întocmit de Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Timişoara în cazul accidentului provocat de fostul consilier judeţean de Caraş-Severin Iacob Chişărău lasă loc la destul interpretări.
Familiile celor trei studenţi care au murit în urma tragediei de anul trecut de pe Pasajul Şag-Timişeni au apelat la serviciile unui expert parte, nefiind deloc mulţumiţi de concluziile raportului de expertiză criminalistică aflat la dosar. Mihai Caragea a formulat o opinie separată prin care arată că vina exclusivă pentru producerea accidentului îi aparţine lui Iacob Chişărău. Mai mult decât atât, expertul criminalist arată că nu o defecţiune tehnică sau o problemă medicală de care ar fi suferit Chişărău a stat la baza producerii nenorocirii, ci pur şi simplu efectuarea unei manevre de depăşire în loc nepermis.
“Starea de pericol a fost creată de conducătorul auto Iacob Chişărău, care a efectuat o manevră de depăşire fără să se asigure, pe un tronson de drum pe care această manevră este interzisă”, susţine expertul. Din simularea computerizată rezultă că jeep-ul lui Iacob Chişărău se afla la mică distanţă în spatele unui autoturism. La un moment dat, s-a angajat în depăşirea acestuia, chiar dacă, avea un câmp de vizibilitate redus. Mihai Romeo Turcea, care conducea maşina tinerilor, a văzut Touareg-ul intrând în depăşire, a frânat violent, dar nu a mai putut evita impactul cu bolidul lui Chişărău. “Numai dacă axele longitudinale ale celor două autoturisme sunt paralele, în momentul impactului, roata stânga faţă şi lonjeronul stânga faţă de la autoturismul Volkswagen Touareg se transformă prin deformaţie într-un “berbec” apt să producă compresia puternică a părţii laterale stânga a autoturismului Opel. (…) Cutarea pragului de la uşa stânga spate, pe direcţie longitudinală, din faţă către spate constituie dovada că axele longitudinale ale celor două autoturisme erau paralele în momentul impactului”, mai arată expertul Mihai Caragea. Asta vine să demonstreze că Touaregul nu a fost scăpat de sub control, din cauza vreunei defecţiuni tehnice sau a vreunei probleme de sănătate a celui aflat la volan, ci că pur şi simplu se afla în depăşire într-un loc nepermis.