Evaluări! Primăria Lugoj vrea un suflu nou printre angajați în 2021

Municipalitatea a făcut primele demersuri prin scoaterea la concurs a unor posturi în cadrul Primăriei Municipiului Lugoj. Ideea principală este că Primăria trebuie să fie utilă lugojenilor, iar funcționarii publici să se afle în slujba cetățeanului, și nu invers. Din postura de funcționar public, trebuie să răspunzi tuturor cetățenilor, nu doar unora, „aleși” după criterii subiective.

Primarul Claudiu Buciu spunea, încă dinainte de preluarea oficială a funcției, că „ne dorim acea Primărie care să fie atât de solidă din punct de vedere financiar, al funcționării și stabilității funcționarilor, încât să nu mai fie deturnată de la rolul ei, de către nici un politician care se va autoconfunda cu un stăpân al orașului”.

Digitalizarea, un imperativ

Digitalizarea, anunțată la nivel național, este un proces inevitabil prin care trebuie să treacă și administrația lugojeană. Aceasta este o realitate aflată deasupra oricărui partizanat politic. Lugojenii aflați cu treburi la Primărie sunt neplăcut impresionați de vrafurile de dosare, care coexistă cu computerele de pe birouri.

„Birouri și proceduri învechite, birouri neîncăpătoare cu tone de dosare, hârtie, mult prea multă hârtie și surprinzător, mult prea multe semnături pe fiecare document. Realitatea din Primăria Lugoj, 2020! Am început, deja, un amplu proces de evaluare a organigramei, a procedurilor, a resurselor aflate în cadrul instituției. Este un proces pe alocuri surprinzător, pe alocuri greoi, dar cu răbdare vom reuși, încetul cu încetul, să aducem Primăria Lugoj în secolul 21.”, posta acum ceva vreme pe rețelele de socializare Anca Micșa Oprea, din postura de administrator public sau city manager.

Micșa mai spunea că esențiale sunt „eficientizarea procedurilor de lucru interdepartamentale din Primărie, având ca scop clar îmbunătățirea serviciilor oferite lugojenilor. Cu pași câteodată mai mari, câteodată mai mici, ne vom pregăti pentru un oraș modern, digitalizat, european”.

Îmbunătățirea serviciilor oferite lugojenilor

Schimbările care vor avea loc nu au ca scop ca cineva să fie „dat afară”, ci îmbunătățirea serviciilor oferite lugojenilor. Și aici se conturează câteva direcții de acțiune.

Serviciul de Evidență a Persoanei va trebui să funcționeze pe bază de programări online, pentru a se evita aglomerația din prezent.

Se intenționează reducerea, încă din primul an, la jumătate, a timpilor necesari eliberării aprobărilor, avizelor, autorizațiilor solicitate de către lugojeni.

Eliberat de sarcina „elaborării” Monitorului de Lugoj, compartimentul din Primărie care trebuie să acceseze fonduri europene va trebui să revină la menirea inițială, aceea de a scrie proiecte de finanțare europeană. Proiectele europene eficiente, puse în slujba dezvoltării economiei orașului, sunt esențiale. Pentru acestea sunt necesari oameni care să știe să scrie aceste proiecte, să aibă gata documentația necesară în caz că sunt aprobate, să posede abilități de comunicare și să se exprime cu ușurință în limbile engleză, franceză ori germană.

În ultimii ani, chiar oameni din cadrul Primăriei Municipiului Lugoj sesizau public fenomenul de deprofesionalizare, apărut pe fondul lipsei de motivație a funcționarilor. În viziunea noii administrații, pregătirea profesională a angajaților din Primărie trebuie să devină un demers continuu, pe bază de cursuri de formare profesională. Acestea se intenționează să fie organizate, pe cât posibil, doar în municipiul Lugoj, cu aducerea lectorilor în oraș.