După ani de așteptare, marți s-a semnat contractul pentru varianta de ocolire a municipiului Timișoara Sud, la Consiliul Județean Timiș. Teoretic, centura ar trebui să fie gata în 2021, deoarece activitatea de proiectare durează șase luni, iar apoi urmează alte 24 de luni pentru execuție propriu-zisă. Călin Dobra a spus că Guvernul Grindeanu are un merit important în acest proiect.
Practic, despre centura de sud se discută de 12 ani ca o mare necesitate, deoarece toate camioanele tranzitează Timișoara pe Bulevardul Liviu Rebreanu, unul în care pe anumite porțiuni asfaltul este efectiv deformat de traficul greu. Proiectul costă 58 de milioane de lei plus TVA, bani care provin din fonduri europene nerambursabile. „Cred că astăzi s-a semnat cel mai important proiect din ultimii 10-12 ani la nivelul județului Timiș pe infrastructură rutieră. Un proiect foarte așteptat, foarte dorit, prin prisma faptului că fluidizează traficul, atât intern, dar și internațional, preluând traficul de la Stamora Moravița pe drumul internațional. Sper eu că nu va avea niciun impediment în implementare”, a precizat Dobra. Practic, varianta de sud a centurii Timișoarei va avea o lungime totală de 25,69 de km
„Bezele” pentru Sorin Grindeanu
Drumul va deservi cinci comune importante, nu doar orașul, și pentru a prelua traficul legat de vama de la Stamora Moravița. Este vorba de Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșnița, dar și Ghiroda. Dobra i-a mulțumit „predecesorului” lui de la CJT, fostul prim-ministru Sorin Grindeanu. „Cred că la momentul finalizării acestui proiect vom discuta de o fluidizare a traficului atât la nivelul municipiului Timișoara, cât și în comunele beneficiare directe ale acestui proiect: Sânmihaiu Român, Șag, Moșnița, Ghiroda. Acest proiect, de care se discută de 12 ani de zile, a fost preluat de toate partidele politice în campaniile electorale, a fost pus pe masa tuturor guvernelor care au trecut în acești ani. Trebuie să spunem că meritul deosebit în demararea lui îl are Guvernul Grindeanu, care a hotărât și susținut foarte clar implementarea acestui proiect”, a mai spus președintele CJT.
Deocamdată, doar o bandă pe sens
Licitația a fost câștigată de firma Tirrena Scavi, originară din Italia. Proiectul va avea o garanție de zece ani. Marele neajuns este că va fi o singură bandă pe sens, iar explicația este că așa a rezultat din studiile făcute pentru a stabili necesitatea. „Câștigătorul a mai lucrat în România, este un constructor serios. Platforma este una de 10 metri, practic, o bandă și jumătate pe sens. Din studiul de fezabilitate și studiul de trafic nu rezultase necesitatea a două benzi pe sens”, a precizat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga.
Sursa foto: Emanuel Titus Iliesi