Emoții! Administrația lugojeană, controlată de Curtea de Conturi

Emoții pentru Primăria Lugoj, după ce inspectorii Curții de Conturi Timiș au început un nou control pentru a verifica activitatea unității administrativ-teritoriale lugojene din ultimii doi ani.

Este de remarcat faptul că instituția lugojeană se află sub asediul verificărilor pentru al doilea an consecutiv și mai mult decât atât, perioada anunțată de instituția de control pentru verificări se întinde pe două luni. În ultimii ani, Primăria Lugoj a fost în vizorul Curții de Conturi anual, deși controlul obișnuit se face o dată la doi ani. Reprezentanții Primăriei Lugoj au anunțat că actualul control este unul de rutină, care se efectuează conform legii.

„Este un control obișnuit al Curții de Conturi, care se face din doi în doi ani și are ca tematică verificarea contului de execuție a unității administrativ teritoriale, în care sunt evidențiate plățile făcute de la ultima verificare. Ultimul control general s-a făcut în 2017.”, a precizat Cristian Galescu, viceprimarul Lugojului.

În cadrul verificărilor se va stabili și dacă au fost duse la îndeplinire măsurile ce ar fi trebuit luate ca urmare a controlului precedent, când au fost găsite sume de bani plătite ilegal pentru anumite evenimente festive organizate sub egida Primăriei Lugoj. La fel cum s-a întâmplat și la controlul din 2017, în cadrul acțiunii prezente se vor verifica și activitățile financiare ale subunităților arondate Primăriei Lugoj, precum Clubul Sportiv Municipal Lugoj, Casa de Cultură a municipiului Lugoj sau Direcția de Asistență Socială Comunitară.

În 2018 inspectorii au verificat conturile de împrumuturi pe care Primăria le are la diferite instituții financiare. Rămâne de văzut ce vor mai descoperi inspectorii Curții de Conturi la obiectivele de investiții multianuale, cum ar fi ștrandul municipal, stația de epurare de la Jabăr sau interminabila rețea nouă de apă a Lugojului și branșamentele de legătură.