Elimină riscurile! Pompierii au început verificarea zonelor de acces și a hidranților din cartierele de blocuri

Detașamentul de Pompieri Lugoj a început o acțiune de verificare a zonelor de acces din oraș, unde pătrunderea cu autospeciale de stingere a incendiilor și alte utilaje specifice este dificilă.

În ultimii ani, anumite zone din oraș, dar și spațiile pe care s-au improvizat „parcări” pentru automobile destinate vânzării prezintă risc în caz de intervenție. În special aleile înguste din cartierele de blocuri, unde au fost montate bănci și unde sunt containere de gunoi, sunt improprii intervenției în caz de incendiu.

„La ora actuală, pompierii lugojeni au în derulare un proiect de verificare a tuturor zonelor de acces în cartierele de blocuri. De la mijlocul lunii noiembrie, a început identificarea spaţiilor înguste, a căilor de acces şi hidranţilor din zonele cu probleme, în paralel cu o campanie de conştientizare a riscurilor la care se expun cetăţenii prin obturarea acestora”, a declarat căpitanul Silviu Picu, comandantul Detaşamentul de Pompieri Lugoj.

Administrația locală vrea să cuprindă în buget suma de 90.000 de euro pentru achiziționarea unei mașini de intervenții de mici dimensiuni, care va avea dotări de ultimă generație. Autovehiculul este necesar, în opinia executivului, pentru asigurarea securității și siguranței cetățenilor în cartierele cu străzi înguste, în care accesul actualelor mașini de pompieri de dimensiuni mai mari reprezintă o problemă. Mașina este pe o caroserie Volkswagen de ultimă generație și cuprinde și elemente de securitate, apă, de descarcerare și medicale necesare pentru intervenție.

Detașamentul de Pompieri Lugoj este o subunitate din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Banat al judeţului Timiş, având ca raion de intervenţie o suprafaţă de 1.545 km pătraţi şi aproximativ 77.000 de locuitori, din 18 unităţi administrativ teritoriale. Detaşamentul Lugoj este structurat pe trei ture de serviciu, cu un efectiv de 97 subofiţeri, un maistru militar şi doi ofiţeri.