E mai ușor să previi decât să tratezi! Campanii de impact pentru a-i pune în gardă pe timișoreni!

1000x100 Cuib de vise 1000x100

„Hoții îți invadează intimitatea” și „Cel mai sigur loc e acasă” sunt cele două campanii de impact pe care Inspectoratul de Poliție al Județului Timiș le va pune în aplicare pentru anii următori. Campaniile se realizează la nivelul fiecărui județ cu scopul de a preveni și combate furtul din locuințe și disparițiile de copii.

„Hoții îți invadează intimitatea” este o campanie derulată de Poliția Română care își propune să educe populația, încă de la primul stadiu de învățământ, despre precauțiile pe care trebuie să le luăm în vederea protejării propriei locuințe. Este absolut necesară formarea unei educații preventive de mobilizare. Sunt recomandate ca măsuri preventive investițiile în încuietori de calitate, montarea sistemelor de alarmă și supraveghere și, cel mai important, discreția personală și evitarea răspândirii pe rețelele sociale a investițiilor și excursiilor pe care le facem. Mediul online este noul front de acțiune al jefuitorilor. De anul trecut și până în prezent, numărul furturilor din locuințe în județul Timiș a crescut de la 665 la 774, cu 109 mai multe cazuri. Vizați au fost locatarii care stau la etajul I și lasă ferestrele deschise și blocurile de locatari care nu sunt supravegheate video. „Prejudiciile, în majoritatea cazurilor, nu sunt mari, însă creează starea de violare a intimității. O altă problemă cu care se confruntă Inspectoratul de Poliție Județean Timiș este identificarea persoanelor. Avem un număr mic de identificări și din acest fapt încercăm să mobilizăm populația să-și ia măsurile de precauție necesare, pentru evitarea acestor fapte. Într-adevăr luna trecută s-a înregistrat un număr însemnat de fapte de furt din locuințe, însă luna aceasta au scăzut în număr de cinci, comparativ cu diferența 2018-2019. Ar fi bine ca acest ritm să se mențină, să fim toți partenerii implicați și să transmitem informația în toate mediile”, a declarat comisarul-șef Dan Stoicănescu, adjunctul șefului Inspectoratului Județean Timiș. De asemenea, a fost amintit și faptul că majoritatea furturilor identificate au fost rezolvate prin mediere.

Campania se derulează sub sloganul: „Ce lasă (hoții) în urma lor este mai dureros decât furtul în sine”. Pentru că se ține pasul cu era tehnologică, partenerii s-au gândit ca la această campanie să introducă un filmuleț de impact în mediul online, care va fi prezentat în școli prin ochelarii VR, cu panoramare de 360 de grade. Filmul poate fi vizionat online aici.

STPT job 1000x200

Cea de-a doua campanie, „Cel mai sigur loc este acasă”, este o campanie întreprinsă de comisarul-șef Dan Stoicănescu. Campania se desfășoară pentru prevenirea disparițiilor de copii care includ plecările voluntare, rătăciri sau răpiri. 97% din cazurile de dispariție reprezintă plecările voluntare la vârsta adolescenței. Mediul familial este un element decisiv în prevenția disparițiilor. Școala, familia și Poliția trebuie să fie în permanentă comunicare, iar după cum declară comisarul-șef Dan Stoicănescu, „Semnele de plecare sunt extrem, extrem de evidente, dacă acordăm atenție copilului nostru”. De asemenea, această campanie dorește să educe populația pentru a fi cât mai receptivă în cazul în care în jur se întâmplă asemenea fapte.

Partenerii implicați direct în aplicarea campaniilor sunt: Inspectoratul de Poliție Județean Timiș, Inspectoratul Școlar Județean Timiș, Consiliul Județean Timiș, Serviciul Criminalistic al Inspectoratului de Poliție Județean Timiș, Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Timiș, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Timiş, Inspectoratul de Jandarmi Județean Timiș și Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara.

Muzeul TM
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/