Primarul Timișoarei cataloghează ca fiind „halucinată”, „penibilă” și „o lipsă de profesionalism revoltătoare” situația legată de amenajarea intersecției centurii de Sud cu Drumul Boilor. Antreprenorul contractat de primărie a asfaltat fără acordul CNAIR, blocând execuția lucrărilor pentru centură.
Pe Drumul Boilor s-a asfaltat deja în zona în care șoseaua se intersectează cu viitoarea centură de sud a Timișoarei. Însă pe una din porțiuni, antreprenorul contractat de primărie a lucrat pe terenul altei entități, în amplasamentul variantei de ocolire și fără a obține acordul CNAIR. Efectul: întârzieri în realizarea centurii și costuri în plus. CNAIR a cerut explicații primăriei.
„Șantierul pentru DC 149 întrerupe șantierul autorizat al variantei de ocolire Timișoara Sud. Centura de sud are un culoar expropriat, care cuprinde inclusiv o parte din Drumul boilor, pe lățimea centurii. Așadar, este o lucrare care se desfășoară pe terenul altei entități. Antreprenorul contractat de Primăria Timișoara a executat lucrări de asfaltare în amplasamentul variantei de ocolire fără a obține acordul CNAIR SA, blocând astfel execuția lucrărilor pentru centură, generând astfel întârzieri în proiect și, implicit, costuri suplimentare.”, a declarat Alina Sabou, purtător de cuvânt la DRDP Timișoara.
În vară, fostul primar al Timișoarei, Nicolae Robu, afirma că administrația locală este cea care va suporta costurile sensului giratoriu dintre Drumul boilor și centura Timișoarei.
„De câteva săptămâni suntem în discuții cu CNAIR. Eu personal cred că Primăria Timișoara nu a acționat corect și punctul de vedere al CNAIR este cel puțin legitim (…) E halucinat, e penibil, e o lipsă de profesionalism revoltătoare… E ceva cu ce noi trebuie să ne pierdem energia și timpul. Nu face parte din bucuriile vieții mele.”, a declarat, marți, primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Viceprimarul Ruben Lațcău a declarat pentru expressdebanat.ro că un răspuns a fost transmis CNAIR în cursul zilei de marți. „Le-am spus că ne menținem dorința de a face această intersecție. Am discutat cu proiectantul să facem studiile necesare pe care CNAIR le-a cerut ca să primim avizul lor pentru intersecție. Și dacă vom primi avizul pozitiv atunci putem să trecem mai departe. Undeva în ianuarie, februarie anticipăm că vom avea aceste documente.”, a spus Ruben Lațcău.
Potrivit acestuia, în fiecare an au fost prevăzuți bani, în bugetul local, pentru realizarea acestei intersecții, doar că sumele estimate nu au fost realiste. „Fondurile estimate de 500.000 de lei sunt amuzante, de-a dreptul. Nu ai cum să construiești. Costurile vor fi mult mai ridicate. Nu pot estima deocamdată”, a spus Lațcău.
Traseul centurii de sud a Timișoarei a fost gândit din 2011, însă ordinul de începere al lucrărilor la centura de sud a Timișoarei a fost emis în martie 2020, iar șoseaua ar trebui să fie gata în martie 2022. Antreprenorul șoselei de aproximativ 25 km este Tirrena Scavi, iar valoarea contractului este de peste 272 milioane de lei, fără TVA. Banii provin din fonduri europene și de la bugetul de stat. În prezent, stadiul execuției este de 22%.
CITEȘTE ȘI: Drumarii de pe șantierul centurii Timișoara Sud se pregătesc să intre în vacanță. Stadiul lucrărilor
Lucrările la Drumul Boilor (DC 149, între Timișoara și Moșnița) au început în iulie 2019 și sunt făcute de Super Construct. Valoarea contractului este de peste 13,5 milioane de lei plus TVA, iar lungimea șoselei este de circa 2 km. Proiectul prevede amenajarea a două benzi de circulație, trotuare, piste de biciclete, zone verzi, podețe peste canalele de desecare/irigație, canalizare pluvială și menajeră, rețea de alimentare cu apă, iluminat public, rețele electrice și canal pentru cabluri.
CITEȘTE ȘI: Se iese din blocaj și nu prea. Aspectul în continuare nerezolvat la „Drumul Boilor”