Romeo Dunca reconfigurează traseele în Caraș-Severin după ce a văzut Banatul Montan de sus, din elicopter, dar căruia i-a descoperit frumusețea și potențialul abia după ce a coborât cu picioarele pe pământ și l-a străbătut pe bicicletă.
Pentru că Strategia de Dezvoltare Durabilă a Județului Caraș-Severin pentru perioada 2021-2027 este abia în curs de atribuire unei firme specializate, ceea ce înseamnă mult de lucru de acum încolo și, totodată, mult timp, s-a luat decizia prelungirii cu doi ani a Strategiei valabile pentru perioada 2015-2021. Practic, vorbim acum de Strategia de Dezvoltare a Caraș-Severinului pentru perioada 2015-2022. O chestiune absolut obligatorie pentru ca proiectele dezvăluite deja de Romeo Dunca să aibă cu adevărat șanse de finanțare.
În primul rând, președintele CJ introduce în Strategie reabilitarea și modernizarea mai multor drumuri județene, prin care se urmărește dezvoltarea turismului și a comunităților rurale. Este vorba despre: DJ 571A, DN 57 (Gornea) – Sichevița – Zăsloane – Cârșie – Gârnic – DJ 571 (Moldovița) – 25 km; DJ 684, limita județului Timiș (Ruschița) – Rusca Montană – Voislova (DN68) – 22,4 km; DJ608 Teregova – Luncavița – Mehadica; DJ608A Telescaun – Muntele Mic, DJ 582D Văliug – Crivaia – Vila Klaus; DJ 582E Prislop – Semenic – 9 km. Dunca a introdus în Strategia ce urmează fie adoptată în plenul Consiliului Județean și achiziția în comun cu județul vecin a serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate pentru reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. „Obiectivul proiectului este asigurarea unei conexiuni rapide între cele două centre urbane, dar și cu punctul de trecere a frontierei de la Moravița și cu aeroportul din Timișoara”, a explicat Romeo Dunca. Pe lângă modernizarea căii de rulare sunt prevăzute aici modernizarea tuturor gărilor de pe traseu, achiziționarea unui train-tram care rulează cu maximum 100 km/h, dar și a unui tren rapid cu propulsie pe hidrogen, care poate atinge 160 km/h.
Tot în Strategia de dezvoltare este inclusă aducțiunea a 32 de UAT-uri, membre ale ADI Valea Carașului – Valea Almăjului – Clisura Dunării, la rețeaua națională de gaze naturale. Dezvoltarea turismului e urmărită de Romeo Dunca și prin amenajarea a 500 de kilometri de trasee pentru cicloturism, E-bike și mountain bike în Banatul Montan. Președintele CJ a identificat zece zone principale, care deja dețin facilități turistice: Văliug – Brebu Nou, Poiana Mărului – Borlova, Sichevița – Berzasca, Șopotu Nou – Ravenska, Băile Herculane – Valea Cernei, Bozovici – Rudăria, Reșița, Anina – Oravița, Sasca Montană – Moldova Nouă, Cornereva – Armeniș.
Tot în Strategie va fi prevăzută eficientizarea energetică a clădirilor publice aflate în proprietatea județului Caraș-Severin. Printre acestea, Palatul Administrativ, clădirea IPJ, Sala Polivalentă, Muzeul Banatului Montan, Ateneul Tineretului și Muzeul de Etnografie și al Regimentului de Graniță Caransebeș. La capitolul sănătate, sunt două mari obiective. Spitalul modular din curtea Spitalului Județean de Urgență din Reșița, ce va deservi în tratarea pacienților infectați cu Covid-19, aflați în situații de urgență, și construirea unui nou Spital Județean la Reșița.
Strategia de Dezvoltare a Caraș-Severinului, așa cum e văzută de Romeo Dunca, va fi supusă dezbaterii chiar în ședința de joi a Consiliului Județean.