Noi echipamente tehnice au intrat în proprietatea Administrației Bazinale de Apă Banat! ABA Banat a participat zilele trecute la punerea în funcțiune a echipamentelor tehnice de întreținere a canalului navigabil Bega, achiziționate în cadrul proiectului „Repararea Infrastructurii de navigație a canalului Bega”.
Astfel, au fost achiziționate cele mai noi echipamente tehnice care sunt necesare pentru lucrările de întreținere pe canalul Bega: o dragă multifuncțională și două barje din care una autopropulsată. Acestea sunt construcții robuste, fiabile, sigure, facil de transportat și de întreținut, dar și adecvate condițiilor specifice de lucru ale canalului Bega, inclusiv de transport prin ecluzele canalului și pe sub podurile de pe traseu.
Achiziția echipamentelor tehnice s-a făcut în cadrul proiectului, valoarea contractului fiind de aproape 721.000 de euro, cu TVA inclus. Firma câștigătoare a licitației internaționale este Conver BV, din Olanda.
„Canalul Bega transportă un debit solid important. Estimăm volume de lucrări mult mai ample, ce vor include pe lângă îndepărtarea vegetației acvatice și dragarea a circa 5.000-10.000 mc/an, probabil chiar mai mult în prima perioadă de exploatare a canalului navigabil. Această achiziție este deosebit de importantă și completează dotarea existentă a ABA Banat.”, a afirmat Titu Bojin, directorul ABA Banat.
Draga multifuncțională este echipată cu diverse dispozitive de lucru specifice domeniului de activitate: braț și cupă excavator, cositoare hidraulică, mulcer (tocător de resturi vegetale) și are ca scop principal asigurarea adâncimii optime și a gabaritului pentru navigația pe canalul Bega.
Barjele, dintre care una va fi autopropulsată prin intermediul unei unități de navigare și propulsie, vor deservi formația Navigație din cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor Timiș-ABA Banat. Barjele vor asigura transportul materialului rezultat din activitatea de curățire/dragare/defrișare/tăiere vegetație pe canalul Bega până la locurile de depozitare. Barja autopropulsată poate să tracteze și cealaltă barjă, fără dispozitiv de propulsie.
Valoarea totală a proiectului este de 13,8 milioane euro (TVA inclus), din care 11,7 milioane de euro reprezintă 85% finanțare UE.