Un parteneriat între Oravița și orașul sârbesc Veliko Gradiste va duce la achiziționarea mai multor utilaje de maximă necesitate pentru intervenție eficientă în situații de urgență.
Primăria Oravița a pregătit un proiect transfrontalier denumit „Acțiuni comune pentru abordarea provocărilor comune din Oravița și Veliko Gradiste”, Axa prioritară 1: Protecția mediului și managementul riscurilor, Obiectiv specific: Promovarea adaptării la schimbările climatice și prevenirea riscurilor de dezastre și reziliență ținând cont de abordările bazate pe ecosistem. Acesta a fost depus spre finanțare prin Biroul Regional de Cooperare Transfrontalieră Timișoara.
Implementarea proiectului este ocazia perfectă pentru a îmbunătăți modul de lucru în cadrul Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență al Orașului Oravița, astfel încât să poată interveni cum se cuvine în caz de inundații, cutremure, alunecări de teren sau accidente tehnice.
Administrația orăvițeană și-a stabilit ca obiective:
„Este necesară dotarea cu echipamente specifice, pregătirea grupei de voluntari și chiar ședințe de instruire cu tinerii în vederea susținerii obiectivelor enumerate.”, spune primarul Dumitru Ursu.
Valoarea totală a proiectului este de 5.557.292,17 de lei (TVA inclus): valoarea eligibilă din fonduri europene – 4.723.698,31 lei, contribuție din bugetul de stat – 722.448 lei, iar cofinanțarea din bugetul local – 111.145,86 lei.
Prin acest proiect, Primăria Oravița va achiziționa două drone, două generatoare, un încărcător frontal cu braț telescopic și rotativ Manitou, două motopompe, o autoutilitară, un Jeep, un buldoexcavator, cort, două containere, o șenilată și o multifuncțională.
Administrația din Veliko Gradiste își va achiziționa o camionetă, o mașină de tuns iarba și două autoutilitare de stins incendii. Partenerul sârb va beneficia în total de 571.159 de euro.